Inlägg från: Anonym (Kunskapstörst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kunskapstörst)

Kvinnor som våldtar män

Intressant och lärorik tråd. Tack. Övergrepp är aldrig bra.

Har än så länge haft turen och aldrig råkat ut för den sortens övergrepp. Mina kvinnor genom åren som tagit fördel av mig när jag sovit, ja sådant hör ju till de allmänna sexfantasierna... att vakna mitt i natten med hennes händer och mun på fina ställen eller när hon t o m hunnit sätta sig på mig... mmm..
    Tekniskt skulle väl det numera platsa som våldtäkter men jag ger verkligen gärna retroaktivt samtycke...Glad

• Anonym (Kunskapstörst)
    jrockyracoon skrev 2019-07-18 21:53:50 följande:

Först beskriver du att du aldrig råkat ut för den sortens övergrepp. Men sedan i samma stycke ger du oss en beskrivning av flera våldtäkter som begåtts mot dig?

Den här typen av övergrepp har betecknats som våldtäkt även av den tidigare lagstiftningen. Det skulle i allmänhet finnas ett inslag av våld/tvång, men undantag gällde när någon var medvetslös eller sov.

Tror inte domstolen skulle tycka att det var mindre våldtäkt för att du retroaktivt ger ditt samtycke.

Oj fan. Då har jag alltså våldtagits även om jag retroaktivt gav mitt fulla godkännande. Tack för insikt, är du jurist?

Kan jag ge fullmakt till min tjej att göra så igen hur ofta hon vill?
  • Anonym (Kunskapstörst)
    jrockyracoon skrev 2019-07-19 11:16:24 följande:

Nej, inte jurist, bara insatt i just den delen av lagstiftningen - men googla gärna så tror jag att du kommer fram till samma sak som jag sa. Eller också kanske någon annan med juridisk utbildning kan bekräfta/dementera det jag nyss påstod.

Särskilt på din andra fråga, kommer man in på mer avancerade saker som en jurist eller annan med särskild kunskap, skulle kunna svara på.

Har man gjort en överenskommelse innan om att tjejen får göra något sådant här, blir det ju ett gränsfall om det är våldtäkt eller ej. För du kan ju ha ändrat dig, utan att säga det till din tjej. Det vet ju inte hon. Som jag förstår det ligger det ett ansvar på tjejen i detta fallet att kontrollera att du verkligen samtycker till att ha sex. Om det samtycket kan ligga längre tillbaka i tiden är jag osäker på...

I praktiken dock, så behöver du inte oroa dig, vem kommer anmäla det här som en våldtäkt? Ingen, om ni båda är nöjda och glada efteråt. Kanske din tjej behöver vara orolig i så fall, om du t.ex. vill hämnas på henne av någon okänd anledning och anmäler henne för våldtäkt efter en sådan händelse.

Lovar att inte hämnas för nåt sånt. Försökt återgälda genom att hångla upp henne i sömnen men hon har alltid vaknat väldigt snabbt..
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män