Inlägg från: Anonym (Killen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killen)

Kvinnor som våldtar män

Jag skulle aldrig våga anmäla en kvinna.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-27 11:15:18 följande:
    Fast du. Om mannen (eller kvinnan) inte upplever att han blivit kränkt, eller blivit rädd, så är det faktiskt inte heller en våldtäkt/övergrepp.
    Det här blir lite komplext. 

Män har under många år fått lära sig att man inte slår en kvinna, som man kan du inte bli våldtagen, som man är du en mes om du blir antastad av en kvinna osv. 

Män har under lång tid fått lära sig att inte bli kränkta, inte bli rädda, att vara tuffa osv. Det här gör att män som egentligen fallit offer inte ens förstår det själva, eller inser att dem har rätt att få hjälp. 

Risken finns att man ytterligare spär på situationen genom att säga att du kände ju ingen rädsla därför är du inte våldtagen. Då lär sig män ytterligare att det kvinnor gjorde mot dem var helt ok. 
  • Anonym (Killen)

Har själv varit med om lite saker gjorda av tjejer mot mig. 
    Men inte förrän nu senare har jag förstått att jag kanske har något att säga till om. Det är ingen som säger till män att jag har rätt att säga ifrån på samma villkor. Om jag ens verkligen har det? 

Allt man som kille hör under uppväxten är hur dåliga män/killar är som gör dumheter mot kvinnor, att man inte får slå tjejer, att det är mäns våld mot kvinnor som ska minskas, att det kvinnor är off limits, hur vi som killar ska bete oss, att vi inte kan hantera våra känslor osv. Jag ni fattar. 

Inte ofta någon överhuvudtaget ens diskuterat eller sagt saker som gjort att jag känt att jag som kille har samma rättigheter, eller har jag?

I stunden när tjejer gjorde övergrepp på mig så trodde jag att det var sånt jag var tvungen att hantera/genomlida/acceptera för att jag var man.

• Anonym (Killen)

Skulle aldrig våga anmäla en kvinna som våldtagit.

Svar på tråden Kvinnor som våldtar män