• Anonym (A)

Kvinnor som våldtar män

Hur i fan går det till när kvinnor våldtar män? Har aldrig fattat detta fenomen och att det ens är möjligt. Kan inte påstå att jag skulle bli hård om jag befann mig i en stressad situation och troligtvis har jag inte att göra med en Rhonda Rousey så jag borde ha det fysiska övertaget.

Sen som man är man inte lika känslig. Jag menar kör på om jag inte kan ta mig lös.

Vad sysslar dessa män med undrar jag.

Är det någon här som har erfarenhet och villig att dela med sig av vad som hände?

• Svar på tråden Kvinnor som våldtar män
  • Anonym (Bu eller bää.. I say Buu!)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 02:42:08 följande:

Att boxerna var det som bekymrade dig mest talar lite för min poäng. Jag påstår inte att det inte är otrevlgt men jag tror få killar skulle ta det till domstolen. Jag måste erkänna att jag skrattade åt boxerdelen. Det var dagens! Haha!

Anonym (Bu eller bää.. I say Buu!) skrev 2019-05-26 02:26:36 följande:
    Samma tjej polisanmälde mig för falsk misshandel fast i själva verket var det hon som slog o slog tills hon själv började gråta o jag bara stod där o undrade när fan ska det klicka i henne att man inte gör så. Men då jag aldrig rörde henne på ett dåligt sätt så slängde hon sig ner på golvet o slog hon huvudet 3 gånger i det o ringde polis o därefter utpressade mig till sex i 2 månader för att dra tillbaka anmälan. Kände inte att samhället hade sett min sda då jag även är mörkhyad så vågade inget annat än att göra som hon krävde.

Jag förstår rädslan men tror inte hon skulle vinna i en domstol. Hon verkar så pass instabil att hennes karaktär skulle svika henne i det långa loppet. Total psyko. Dock skulle nog tidningsrubrikerna inte vara till din fördel. Men varför hamnade du med en sådan tjej? Och psykade hon på allvar ur för att hon ville ha sex eller var det en känslomässig rot och du var påväg att lämna?

Kul o läsa kanske :P Så bjuder på det. Men inte kul situation när man vaknar upp o inte kan röra sig. Kanske som du säger att det hade lyst igenom. Men vågade inte ta risken då jag inte tror att det kan vara så särskiljt kul att bli betraktad som en kvinnomisshandlare. Hon kunde gråta tårar på ett ögonblick för att stå och garva i det andra. Aldrig sett något liknande. Jag vet inte. Tror det var tryggheten hos mig som gjorde henne till stalker o allt galet för sex kunde hon få av vem hon ville. 
  • Anonym (Bu eller bää.. I say Buu!)

Även min "mamma" ej biologisk tvingade mig att jucka henne när jag var 5-6 år gammal. O vid ett tillfälle kom hon in o sa att hon skulle kolla en grej när jag låg i sängen. Hon drog av täcket nerifrån o upp o höll upp det så jag inte kunde se vad hon gjorde. Sen försvann hennes huvud o en varm konstig känsla kändes runt mitt kön. Först i vuxen ålder förstod jag vad hon faktiskt gjorde. Men önskar ändå hellre att hon hade sexutnyttjat mig under uppväxten istället för den dagliga misshandeln. 

• Anonym (Omnipotent)
    Anonym (A) skrev 2019-05-25 08:24:47 följande:

Hur i fan går det till när kvinnor våldtar män? Har aldrig fattat detta fenomen och att det ens är möjligt. Kan inte påstå att jag skulle bli hård om jag befann mig i en stressad situation och troligtvis har jag inte att göra med en Rhonda Rousey så jag borde ha det fysiska övertaget.

Sen som man är man inte lika känslig. Jag menar kör på om jag inte kan ta mig lös.

Vad sysslar dessa män med undrar jag.

Är det någon här som har erfarenhet och villig att dela med sig av vad som hände?

Som många säkert redan sagt finns flera möjliga situationer. Jag kan nämna två.

Den första situationen är när mannen inte vill ha sex egentligen, men kvinnan förutsätter att han vill det. Numera kan det vara våldtäkt att ha sex med någon utan att vara säker på att den andre vill (det räcker inte med att läsa in ett samtycke i situationen).

Den andra situationen är då ett barn under femton år har sex med någon över femton år (exempelvis att en fjortonåring våldtar en sextonåring, den senare gör sig då skyldig till våldtäkt mot barn medan fjortonåringen inte kan dömas till följd av sin ålder).

(På sätt och vis krävs dock fortfarande - principiellt - uppsåt, men det kan domstolarna fingera.)
  • Anonym (Bredda din vy)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 02:02:25 följande:

Kanske jag överdriver men tycker jag sett flertalet inlägg beskriva det. Och nu handlade det om "ofrivilligt" sex som jag skrev. Hade det varit en kvinna hade det förmodligen kallats klassats som våldtäkt illa kvickt. Männen vaknar upp och deltar eller somnar om men tycker varken bu eller bä. Visserlgen är det inte av fri vilja men dom tycker inte det var hela världen. 

Angåene Martin Timell är så var det visst inte så farligt att leva med hans griserier efterrsom man var beredd att jobba kvar när det fortgår. Ingen tvingade dem och han gjorde inget olagligt. Om många var upprörda kan man dessutom hålla honom ansvarig tillsammans. Sen kunde dom gått till pressarna med det redan då. De har ju alltid gillat snaskigheter. Svensk kultur saknar stake. Absolut löjligt och fruktansvärt onödig debatt.

Enligt svenska dagbladet är 98% av alla sexual brott män som förgripit sig på kvinnor. Av de 2% myndiga män som är offer för våldtäkt är förövarna både män och kvinnor och I allra flesta av fallen med en kvinnlg förövare handlare det om psykisk och känslomässig terror som lett till penetrering men jag skulle inte kalla det för våldtäkt. Procenten baseras på anmälda händelser. Sen har man inte tagit med i vilken kontext personerna utfört dessa gärningar i. 

Visst finns de kvinnor som våldtar men det är en sådan liten procentdel. Men som sagt jag skulle inte kallar utpressning för våldtäkt när en kvinna i ett förhållande pressar sin partner till sex. Emotionell misshandel kanske, men inte våldtäkt. 

Gå och läs lagboken är du snäll
  • CarinaL26

Visst finns de kvinnor som våldtar men det är en sådan liten procentdel. Men som sagt jag skulle inte kallar utpressning för våldtäkt när en kvinna i ett förhållande pressar sin partner till sex. Emotionell misshandel kanske, men inte våldtäkt. 

Skulle du kalla det emotionell misshandel när en man pressar sin fru till sex? Om inte, vad är skillnaden?
  • Anonym (Bredda din vy)
    Anonym (Omnipotent) skrev 2019-05-26 07:48:55 följande:

Som många säkert redan sagt finns flera möjliga situationer. Jag kan nämna två.

Den första situationen är när mannen inte vill ha sex egentligen, men kvinnan förutsätter att han vill det. Numera kan det vara våldtäkt att ha sex med någon utan att vara säker på att den andre vill (det räcker inte med att läsa in ett samtycke i situationen).

Den andra situationen är då ett barn under femton år har sex med någon över femton år (exempelvis att en fjortonåring våldtar en sextonåring, den senare gör sig då skyldig till våldtäkt mot barn medan fjortonåringen inte kan dömas till följd av sin ålder).

(På sätt och vis krävs dock fortfarande - principiellt - uppsåt, men det kan domstolarna fingera.)

Vill bara flika in att om en fjortonåring våldtar en sextonåring kommer sextonåringen inte under några omständigheter dömas för våldtäkt.

Har en sextonåring och fjortonåring frivilligt sex med varandra kan sextonåringen dömas för våldtäkt mot barn, sen görs bedömning utifrån situationen.
  • Anonym (Bredda din vy)

Denna tråden är rätt sorglig. Bara grund idén att män inte skulle kunna våldtas framför allt av en kvinna spär på den negativa mansnormen som leder till att män känner sig tvingade att alltid vara glada och kåta, att de som blir utsatta sexualbrott och partnermisshandel inte får rätt stöd, av sin närhet, av sjukvården och rättsväsendet.

Sluta nu spä på dessa dumheter.

• Elefantmannen2

Kanske jag överdriver men tycker jag sett flertalet inlägg beskriva det. Och nu handlade det om "ofrivilligt" sex som jag skrev. Hade det varit en kvinna hade det förmodligen kallats klassats som våldtäkt illa kvickt. Männen vaknar upp och deltar eller somnar om men tycker varken bu eller bä. Visserlgen är det inte av fri vilja men dom tycker inte det var hela världen. 

Angåene Martin Timell är så var det visst inte så farligt att leva med hans griserier efterrsom man var beredd att jobba kvar när det fortgår. Ingen tvingade dem och han gjorde inget olagligt. Om många var upprörda kan man dessutom hålla honom ansvarig tillsammans. Sen kunde dom gått till pressarna med det redan då. De har ju alltid gillat snaskigheter. Svensk kultur saknar stake. Absolut löjligt och fruktansvärt onödig debatt.

Enligt svenska dagbladet är 98% av alla sexual brott män som förgripit sig på kvinnor. Av de 2% myndiga män som är offer för våldtäkt är förövarna både män och kvinnor och I allra flesta av fallen med en kvinnlg förövare handlare det om psykisk och känslomässig terror som lett till penetrering men jag skulle inte kalla det för våldtäkt. Procenten baseras på anmälda händelser. Sen har man inte tagit med i vilken kontext personerna utfört dessa gärningar i. 

Vad är det som är svårt? Om man "deltar" är det samtycke och inte övergrepp eller våldtäkt. 

De som inte har något emot det är inte offer för övergrepp eller våldtäkt. 

• Anonym (Våldtäkt?)

En killkompis till mig berättade att han träffat en dominant kvinna. Hon lyckades övertala honom att få använda en stor analplugg på honom. Medan hon försökte skrek han aj, aj och nej, ändå körde hon in den.

• Anonym (Omnipotent)
    Anonym (Bredda din vy) skrev 2019-05-26 10:40:36 följande:

Vill bara flika in att om en fjortonåring våldtar en sextonåring kommer sextonåringen inte under några omständigheter dömas för våldtäkt.

Har en sextonåring och fjortonåring frivilligt sex med varandra kan sextonåringen dömas för våldtäkt mot barn, sen görs bedömning utifrån situationen.

Då vill jag flika in att jag skrev om våldtäkt mot barn (se 6 kap 4 par. BrB). Som lagtexten är utformad ska alla former av sexuella handlingar där barn är inblandade omfattas, dvs även den märkliga situationen där barnet är den aktive. Sedan kan det falla på uppsåtskravet, men det ligger utanför frågan om det objektivt sett handlar om brott.
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män