• Anonym (A)

Kvinnor som våldtar män

Hur i fan går det till när kvinnor våldtar män? Har aldrig fattat detta fenomen och att det ens är möjligt. Kan inte påstå att jag skulle bli hård om jag befann mig i en stressad situation och troligtvis har jag inte att göra med en Rhonda Rousey så jag borde ha det fysiska övertaget.

Sen som man är man inte lika känslig. Jag menar kör på om jag inte kan ta mig lös.

Vad sysslar dessa män med undrar jag.

Är det någon här som har erfarenhet och villig att dela med sig av vad som hände?

• Svar på tråden Kvinnor som våldtar män
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Bu eller bää.. I say Buu!) skrev 2019-05-26 03:09:35 följande:

Även min "mamma" ej biologisk tvingade mig att jucka henne när jag var 5-6 år gammal. O vid ett tillfälle kom hon in o sa att hon skulle kolla en grej när jag låg i sängen. Hon drog av täcket nerifrån o upp o höll upp det så jag inte kunde se vad hon gjorde. Sen försvann hennes huvud o en varm konstig känsla kändes runt mitt kön. Först i vuxen ålder förstod jag vad hon faktiskt gjorde. Men önskar ändå hellre att hon hade sexutnyttjat mig under uppväxten istället för den dagliga misshandeln. 

Blev din fostermamma (om det var det) dömd eller kom det aldrig fram?

Hur är er relation idag?
  • Kermit1561
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-25 18:52:03 följande:

Kort sagt, män mår och blir behandlade precis som kvinnor blir när de följt någon hem och blir utsatt för något.

Däremot tror jag faktiskt det är vanligare att kvinnor tror att mannen är med på det eller åtminstone inte specifikt saknar respekt för män. Jag har fått för mig att de inte heller brukar försöka att tvinga det till att bli slutfört om mannen faktiskt vaknar och meddelar att det inte är ok.

Övergrepp är det förstås oavsett ifall man inte vet säkert att den andra vill men det är nog lättare att läka efteråt om man vet att personen är korkad snarare än elak och grym.

?Fått för mig? handlar om att du har fördommar om hur kvinnor och män är och att du har svårt att acceptera att kvinnor faktiskt också våldtar. Att våldtäkt av män förminskas och ursäktas som du gör är en bidragande orsak till at det inte tas på allvar..
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 02:02:25 följande:

Kanske jag överdriver men tycker jag sett flertalet inlägg beskriva det. Och nu handlade det om "ofrivilligt" sex som jag skrev. Hade det varit en kvinna hade det förmodligen kallats klassats som våldtäkt illa kvickt. Männen vaknar upp och deltar eller somnar om men tycker varken bu eller bä. Visserlgen är det inte av fri vilja men dom tycker inte det var hela världen. 

Angåene Martin Timell är så var det visst inte så farligt att leva med hans griserier efterrsom man var beredd att jobba kvar när det fortgår. Ingen tvingade dem och han gjorde inget olagligt. Om många var upprörda kan man dessutom hålla honom ansvarig tillsammans. Sen kunde dom gått till pressarna med det redan då. De har ju alltid gillat snaskigheter. Svensk kultur saknar stake. Absolut löjligt och fruktansvärt onödig debatt.

Enligt svenska dagbladet är 98% av alla sexual brott män som förgripit sig på kvinnor. Av de 2% myndiga män som är offer för våldtäkt är förövarna både män och kvinnor och I allra flesta av fallen med en kvinnlg förövare handlare det om psykisk och känslomässig terror som lett till penetrering men jag skulle inte kalla det för våldtäkt. Procenten baseras på anmälda händelser. Sen har man inte tagit med i vilken kontext personerna utfört dessa gärningar i. 

Visst finns de kvinnor som våldtar men det är en sådan liten procentdel. Men som sagt jag skulle inte kallar utpressning för våldtäkt när en kvinna i ett förhållande pressar sin partner till sex. Emotionell misshandel kanske, men inte våldtäkt. 

Anmälda fall säger i stort sett ingenting om de verkliga falken. Mörkertalet är stort för kvinnor som våldtas och ännu större för män..
  • Anonym (Bredda din vy)
    Anonym (Omnipotent) skrev 2019-05-26 14:50:08 följande:

Då vill jag flika in att jag skrev om våldtäkt mot barn (se 6 kap 4 par. BrB). Som lagtexten är utformad ska alla former av sexuella handlingar där barn är inblandade omfattas, dvs även den märkliga situationen där barnet är den aktive. Sedan kan det falla på uppsåtskravet, men det ligger utanför frågan om det objektivt sett handlar om brott.

Jag är medveten om vad du syftar på men kommentaren står
  • Anonym (A)
    Kermit1561 skrev 2019-05-26 16:24:18 följande:
    Anmälda fall säger i stort sett ingenting om de verkliga falken. Mörkertalet är stort för kvinnor som våldtas och ännu större för män..
    Haha! Jag älskar när människor referar till mörkertalet. På vilka grunder baserar du det?
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 17:21:55 följande:
    Haha! Jag älskar när människor referar till mörkertalet. På vilka grunder baserar du det?
    Att det är stort, vill säga.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 17:22:22 följande:

Att det är stort, vill säga.

Det var så man resonerade kring våld i hemmet för 60-70 år sedan. Att det inte fanns några fakta som sa att det skulle existera i någon större omfattning. Nu vet vi bättre.
  • Anonym (A)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-05-26 17:27:40 följande:
    Det var så man resonerade kring våld i hemmet för 60-70 år sedan. Att det inte fanns några fakta som sa att det skulle existera i någon större omfattning. Nu vet vi bättre.
    Går inte människor och anmäler brott är det inte mitt problem. Vi kan bara hantera det vi har ljus över.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 18:36:12 följande:

Går inte människor och anmäler brott är det inte mitt problem. Vi kan bara hantera det vi har ljus över.

Precis detsamma man sa om våld mot kvinnor förr som sagt. Vi borde kunna lära oss av historien ngn gång.
  • Anonym (Nina)
    Kermit1561 skrev 2019-05-26 16:24:18 följande:

Hur vet du det?
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män