• Anonym (A)

Kvinnor som våldtar män

Hur i fan går det till när kvinnor våldtar män? Har aldrig fattat detta fenomen och att det ens är möjligt. Kan inte påstå att jag skulle bli hård om jag befann mig i en stressad situation och troligtvis har jag inte att göra med en Rhonda Rousey så jag borde ha det fysiska övertaget.

Sen som man är man inte lika känslig. Jag menar kör på om jag inte kan ta mig lös.

Vad sysslar dessa män med undrar jag.

Är det någon här som har erfarenhet och villig att dela med sig av vad som hände?

• Svar på tråden Kvinnor som våldtar män
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 00:20:32 följande:

Var lite det jag försökte förklara i ett tidigare inlägg. Kvinnor gör inte överfalls våldtäkter. Mannen har ju oftast försatt sig i en sårrbar situation med främlingar eller fiendeer när det sker. 

Sen är ju våldtäktsdebatten helt sjuk. Martin Timell må vara grisg men han är ingen våldtäktsman. Och varför anmälde kvinnan honom 10 år efter händelsen skett? Och varför har ingen kollega markerat för honom tidigare om dom inte gillade hans beteende? Klart man letar reda på det bara för att det ligger i tiden och folk har glömt bort hur man kommunicerar. 

Och som de flesta män här skriver när dom fått ofrivilligt sex är det i stort sett ingen som ens tar illa upp, snarare gillar det. Det är inte samma sak för en kvinna. Män och kvinnor är varandras motsatser, vi tänker och fungerar olika.

Tyckte du sa mycket klokt tills du sa att män och kvinnor är varandras motsatser. Vi har stora skillnader i fysiska förutsättningar men fungerar ganska lika under de inlärda fasaderna.

Jag känner minst lika ofta samhörighet med män, att vi delar uppfattningar och intressen- som med kvinnor. Sedan finns det män jag inte gillar, män som skämtar om övergrepp (eller utför dem) eller som är nonchalanta, men liknande är det ju med många kvinnor också.
  • Anonym (Killen)

Jag skulle aldrig våga anmäla en kvinna.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Killen) skrev 2019-05-27 10:03:28 följande:

Jag skulle aldrig våga anmäla en kvinna.

Instämmer.
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 17:21:55 följande:
    Haha! Jag älskar när människor referar till mörkertalet. På vilka grunder baserar du det?
    På den forskning som finns. Det har forskats en hel del på det så det är bara läsa på själv t.ex. här: http://nck.uu.se 
    Läsa på är väl nått du borde göra generellt sett i ämnet. 
  • Kermit1561
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-26 19:57:02 följande:
    precis.
    Det är dock betydligt vanligare att kvinnor våldtar än vad man tror, ett stort problem är som sagts i tråden att diskussionen där är 50-100 år efter motsvbarande diskussion för kvinnor. Det innebär inte bara att det är ännu mer skambelagt för män att råka ut för det, det är dessutom så att män helt enkelt inte uppfattar det som våldtäkt eller förstår att de blivit utsatta för en kräkning. Titta bara hur det ser ut i den här tråden. 
    Här är en intressant artikel full med intressanta referenser i ämnet https://www.scientificamerican.com/article/sexual-victimization-by-women-is-more-common-than-previously-known/ som rekomenderar all här att läsa. 
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 23:55:18 följande:

Om det är så enkelt hur löser du problemet då? Vad gör du för skillnad i dagsläget som inte gjordes på 60-70talet? Vad inngär mörkertale för dig och hur definerar vi våldtäkt?

Riktiga våldtäkter sker men jag tror inte att större delen av dessa offer blir så pass förlamade att de inte går till polisen eller talar med en anhörig såvida de inte lever i ett hem där de har ett hot över sig. Mörkertal finns men jag tror du överdriver och dramatiserar det. Sen kan man aldrig använda något sådant som bas. Vi måste utgå från vad vi vet.

Lösningen är densamma som för kvinnor som våldtas. Att prata om det, ta det på allvar och inte skambelägga de som råkar ut för det. Först när man når dit så kan man börja ta siffrorna om anmälningar på allvar. 
    För det du säger om mörkertalen stämmer ju helt enkelt inte, läs på i stället för att gissa! Här har du en länk till https://www.scientificamerican.com/article/sexual-victimization-by-women-is-more-common-than-previously-known/
  • Anonym (Mimmi)
    Kermit1561 skrev 2019-05-27 11:06:56 följande:

Det är dock betydligt vanligare att kvinnor våldtar än vad man tror, ett stort problem är som sagts i tråden att diskussionen där är 50-100 år efter motsvbarande diskussion för kvinnor. Det innebär inte bara att det är ännu mer skambelagt för män att råka ut för det, det är dessutom så att män helt enkelt inte uppfattar det som våldtäkt eller förstår att de blivit utsatta för en kräkning. Titta bara hur det ser ut i den här tråden. 

Här är en intressant artikel full med intressanta referenser i ämnet www.scientificamerican.com/article/sexual-victimization-by-women-is-more-common-than-previously-known/ som rekomenderar all här att läsa. 

Fast du. Om mannen (eller kvinnan) inte upplever att han blivit kränkt, eller blivit rädd, så är det faktiskt inte heller en våldtäkt/övergrepp.
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-27 11:15:18 följande:
    Fast du. Om mannen (eller kvinnan) inte upplever att han blivit kränkt, eller blivit rädd, så är det faktiskt inte heller en våldtäkt/övergrepp.
    Det här blir lite komplext. 

Män har under många år fått lära sig att man inte slår en kvinna, som man kan du inte bli våldtagen, som man är du en mes om du blir antastad av en kvinna osv. 

Män har under lång tid fått lära sig att inte bli kränkta, inte bli rädda, att vara tuffa osv. Det här gör att män som egentligen fallit offer inte ens förstår det själva, eller inser att dem har rätt att få hjälp. 

Risken finns att man ytterligare spär på situationen genom att säga att du kände ju ingen rädsla därför är du inte våldtagen. Då lär sig män ytterligare att det kvinnor gjorde mot dem var helt ok. 
  • Kermit1561
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-27 11:15:18 följande:

Precis som killen nedan skriver är det mer komplicerat än så. Om du fått lära dig att trycka ned sådana känslor och/eller inte ta dem på allvar eller helt enkelt inte lärt dig värdera din kropp eller sexualitet speciellt högt så behöver du inte vara medveten om att du blivit utsatt. Dessutom lär du ha svårt att ta andras sexuella integritet på allvar om du inte har någon för din egen vilket gör att du riskerar att begå övergrepp mot andra.

Så kvinnor borde om inte annat av rent egoistiska skäl ta våltagna män på mer allvar..
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män