• JohannaSaGo

Hur döljer man en graviditet på stranden?

Vi väntar nu ett syskon till min son och sommarvärmen närmar sig.

Jag är bara i vecka 10. Men jag har redan blivit svullen i magen. Speciellt på eftermiddagen & kvällen. Fattar ju att det bara är tarmarna osv. Men vi känner verkligen att vi inte vill berätta för någon ännu. Med missfall i bagaget. Eller måste man typ säga något om man ska kunna springa omkring i bikini i sommar :p

Känns jobbigt om dom ska fråga annars liksom.. någon som varit o samma sits :)

• Svar på tråden Hur döljer man en graviditet på stranden?
  • Meriall

Sarong? Det kan ha hunnit lägga sig om någon månad också så att du faktiskt får mindre mage ett tag innan den ökar igen :) Eller båda på förmiddagen : P får man bada som gravid förresten? Annars kan du ju skylla på mens. Då blir ju magen lite rundare också.

• Babymama

Du behöver väl inte säga något alls? De allra flesta vågar inte fråga om man är gravid så pass tidigt, innan man vet om det är extrakilon eller graviditet, och skulle någon ändå vara så fräck så är det ju bara att säga att du inte är gravid. Då lär de inte fråga igen. Man har inget ansvar att redovisa varför ens kropp ser ut på det ena sättet eller det andra tycker jag.

• Anonym (Bikini)

Höga bikinitrosor som går upp över naveln.

Som en annan sa - sarong.

En stor t-shitt på dig som du bara tar av när du badar då du inte vill bränna dina axlar exempelvis?

Tarmarna brukar ju slappna av och magen kan bli mindre svullen runt spökveckorna som brukar kunna vara runt v.10-16. Så bara för att magen är svullen nu så betyder inte det att den är det om 2veckor.

Och som en annan också nämnde, det kanske inte är någon som tänker just graviditet när dom ser lite lite rundare/svällda magar. Man brukar ju äta mer och njuta när det är sommar :)

Svar på tråden Hur döljer man en graviditet på stranden?