BF februari 2020
Har precis plussat med vårt andra barn. Sonen är född augusti 2016. Bf är enligt appen 20/2 - 2020. Vi har gjort Ivf, någon annan här som också gjort det? Vi bor nära Göteborg. Någon annan som också gör det?
Har precis plussat med vårt andra barn. Sonen är född augusti 2016. Bf är enligt appen 20/2 - 2020. Vi har gjort Ivf, någon annan här som också gjort det? Vi bor nära Göteborg. Någon annan som också gör det?
Någon annan som är sjukt trött? Minns ej att jag var såhär trött förra graviditeten :p skulle kunna sova flera gånger om dagen.. sov 2 timmar efter lunch med 1 åringen.. kan ju också va att man är mer aktiv nu med barn redan hemma än förra gången :)
Annars kissnödig, illamående som kommer och går, ont i bäcken, och får konstiga smaker/lukter till och från
Jag behöver lite råd... jag ska till tandhygienisten, som är min mamma, imorgon. Vi har inte berättat något för mina föräldrar än -de vet inte ens om att vi har försökt bli gravida - och min sambo tycker att vi ska avvakta tills det blir säkrare. För mig är det lugnt att berätta även om det inte skulle gå vägen. Problemet nu är att mamma kommer vilja röntga mina tänder och jag kan ju inte be om ett skydd för magen utan att hon fattar vad som pågår. Jag har dock läst att stråldosen från tandläkarröntgen är så låg att det inte ska vara någon fara även utan skydd, men jag börjar känna att det är dumt att chansa.
För att göra det hela ännu svårare så har jag under förmiddagen haft en ny typ av värk som kommer och går, känns typ som att det kommer från äggstockarna. Det känns inte likadant som ?vanlig? molvärk som jag har haft till och från i ett par veckor. Det behöver ju inte vara något alls men OM jag skulle lyckas övertala sambon att berätta för mina föräldrar ikväll känns det ju ännu mer onödigt om den här nya värken skulle vara början på ett MF.
Vad skulle ni ha gjort?
Nä, jag börjar också känna att jag inte vill chansa. Även eftersom att hon kanske blir besviken för att hon utsatt mig/oss för en onödig risk isf.
För min egen del skulle jag kunna berätta idag! Det är min sambo som är lite mer återhållsam, hehe. Min syster är också gravid och har haft två missfall innan det som vi alla har pratat mycket om, så de är ju väl medvetna om att det kan hända!
När har/ska ni andra berätta för folk? Gör ni skillnad på familj/nära vänner och andra?
Jag kan göra en hemlig grupp :) Ni får skicka ett meddelande till mig här om ni vill vara med i gruppen. Tror att det kan vara bra att ha ett max antal för det kan bli så rörigt annars men vi ser hur många vi blir!
Har pratat med admin i stora bf gruppen och några till får plats där. Ni kan skicka meddelande till t123 här på familjeliv om ni vill vara med! :)
Se inlägg #245 den 11 juli, cutepoison har tagit på sig att starta en till Facebook grupp. Skicka ett meddelande till henne...