• jtothee

BF februari 2020

Hej allihopa! Hoppar in här jag med. Kunde inte hålla mig och tog ett gravtest igårkväll på BIM -5 och fick minsann fram ett svagare streck (om än så tydligt att sambon såg det klart). Haft molvärk sedan ÄL i stort sett så var bara tvungen. Beräknad mens 22/6, beräknat bf 29/2-ish. Haft två tidiga missfall tidigare i bagaget och en frisk pojke efter det. Detta är vårt första försök på barn nummer 2 så håller tummar och tår att de första två missfallen bara var otur. ????

• jtothee
    Sofiatheresa skrev 2019-06-17 17:54:31 följande:

Jag är gravid med mitt första barn, och är den första i kompisgänget som ska få ett barn. Har så mycket tankar och funderingar.. När träffar man en barnmorska för första gången?? Är rädd att boka en tid och sen få ett tidigt missfall, hur går man tillväga med sånt??

Ring kvinnohälsan, de guidar dig genom processen!

Har ringt två gånger med två missfall, de stryker bara tiderna sen kan man släppa den delen. Bättre att ringa tidigt och få besök bokade i god tid, speciellt nu inför sommaren :)
  • jtothee
    Littlestar78 skrev 2019-06-20 21:27:58 följande:

Har ett VUL inbokat 9 juli och väntan känns såå lång..

Nån mer än jag som inte mår illa? Jag hade ett MA i januari och reagerade då också på att något illamående aldrig kom. Mina andra fullbordade graviditeter har alltid haft rejält illamående.. Kan inte låta bli att oroa mig för ännu ett MA..

Jag hade två missfall efter varandra innan jag blev gravid med vår son (vecka 6&7 om jag inte minns fel), ingen av de tre graviditeterna hade jag illamående, kände liiiiiite i vecka 7 med sonen men annars ingenting. Nu däremot har jag känt mig lite smått illamående redan innan BIM så den här graviditeten skiljer sig redan. :) det kan ju vara precis tvärtom med dig, att den här graviditeten bara skiljer sig helt enkelt :)
  • jtothee
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-21 14:36:27 följande:

Wow, grattis till den lilla larven <3!!

Haha, kan tänka mig att oron blir lvar trots VUL. Denna oro alltså.. blir tokig på den!

Jag tog faktiskt ett test ändå... Kan inte hålla mig :) Det visade dock 2-3. Känns sådär.. :/ Dock tog jag testet typ en timme efter jag kissat och sen är jag inte helt hundra på om jag är på 5+3. Så hoppas det bara var lite för tidigt! Tog ett vanligt gravtest som var starkt iaf. Usch, veckoindikatorstest borde inte få finnas (känner jag just nu, haha)! Tycker dock att mina bröst inte ömmar så mycket idag, vilket också gör mig orolig. Men men, vet ju att symtom kan komma o gå.

Ska på VUL om två veckor (v.7+3). Känns som en evighet, men får hoppas och tro på det bästa!

Stort lycka till!! Och försök släppa oron med tanke på din fina larv :) Kommer dock verkligen inte från rätt person, haha!

Ursäkta att jag flikar in men om det visar 2-3 på clearblue är du 4-5 veckor gravid, clearblue visar antal veckor sedan du varit gravid, vilket i stort sett alltid är 2 veckor mindre än vad man räknar då man räknar en graviditet från sista mens. Så du bör inte vara orolig. Jag tog test dagen innan beräknad BIM, visade 2-3 och jag var då i 3+6, alltså vecka 4 snart 5. Likadant var det när jag var gravid med sonen :)
  • jtothee

Edit till mitt tidigare inlägg; du ska nog inte testa ett nytt digitalt riktigt ännu, man kan ju flyttas bak en hel vecka vid VUL så förlita dig inte på att du är så långt gången som du tror :) jag flyttades istället fram nästan en vecka med min son så det kan ju som sagt skilja sig en del när man testar med digitalt med på grund av våra olika hormonnivåer och när man faktiskt blev gravid :)

Svar på tråden BF februari 2020