Barnlängtan31år skrev 2019-06-21 14:36:27 följande:
Wow, grattis till den lilla larven <3!!
Haha, kan tänka mig att oron blir lvar trots VUL. Denna oro alltså.. blir tokig på den!
Jag tog faktiskt ett test ändå... Kan inte hålla mig :) Det visade dock 2-3. Känns sådär.. :/ Dock tog jag testet typ en timme efter jag kissat och sen är jag inte helt hundra på om jag är på 5+3. Så hoppas det bara var lite för tidigt! Tog ett vanligt gravtest som var starkt iaf. Usch, veckoindikatorstest borde inte få finnas (känner jag just nu, haha)! Tycker dock att mina bröst inte ömmar så mycket idag, vilket också gör mig orolig. Men men, vet ju att symtom kan komma o gå.
Ska på VUL om två veckor (v.7+3). Känns som en evighet, men får hoppas och tro på det bästa!
Stort lycka till!! Och försök släppa oron med tanke på din fina larv :) Kommer dock verkligen inte från rätt person, haha!
Ursäkta att jag flikar in men om det visar 2-3 på clearblue är du 4-5 veckor gravid, clearblue visar antal veckor sedan du varit gravid, vilket i stort sett alltid är 2 veckor mindre än vad man räknar då man räknar en graviditet från sista mens. Så du bör inte vara orolig. Jag tog test dagen innan beräknad BIM, visade 2-3 och jag var då i 3+6, alltså vecka 4 snart 5. Likadant var det när jag var gravid med sonen :)