Inlägg från: LindaV1985 |Visa alla inlägg
  • LindaV1985

BF februari 2020

Hej hej i stugan, här har vi en till som har plussat. ????????

Vad jag vet om och kommer ihåg, så hade jag riktig mens den 16 maj, men det kom även som en pytte blödning i början av juni, inte likt den mens period jag brukar ha.. så redan då började misstanken om en graviditet komma.

Men för ett par veckor sen, började mitt kiss lukta så illa, och jag var mer kissnödig än vanligtvis, vaknade tom på natten o var kissnödig... men tänkte först att de va allt kaffe man druckit dagarna innan, (japp dricker kaffe litervis) så där försvann tankarna.

Men för en vecka sen, fick jag så Grymt ont i magen, riktig mensvärk och brösten ska vi inte ens tala om.. aj aj.. så när mensen inte kom (brukar komma mellan 15-27 varje månad) så sa även sambon idag att Nu måste vi ta ett test!

Plusset kom direkt på stickan så jag är Utan tvekan gravid!!

Det är mycket känslor man känner på en o samma gång. Imorgon blir det ett samtal till MVC. Hoppas att vi får komma in på en VUL så man vet vad för datum man ska ha koll på ??

• LindaV1985

Carrie123: Hej, och tack! Grattis själv!

Oj, vad spännande med ultraljudet - att du chansade så pass nära. Wow, bra koll! Vad olika det är när de gäller kommunerna, här där jag bor gör man Kub (om man skulle vilja) omkring vecka 10-13(+6). Sen gör man RUL i vecka 18-20. Sen får man allt ta o hålla sig i resterande veckor om de inte blir något extra ul ex, tillväxt ultraljud, eller köns ul.

Jag har två barn sen tidigare. Har inte sagt något till de än. Vet inte när ?man gör det?? De är 8 och 5 år. Jag tror dock de kommer bli Super Duper Lyckliga!

Jag ringde Mvc flera gånger idag, men linjen var blockerad så försöker ringa imorgon igen. Kanske är babybom även i år.. Är så spänd på om de vill göra ett vul på mig - Om det var en nidblödning runt 2/6 så borde jag vara i vecka 4+2, men det känns som tiden eg ska va längre iom illamåendet och kisseriet.. aja, får se om jag kan få till ett vul så småningom.

Är det i Dublin du bor annars, men är hemma i sverige ett tag? Så himla mysigt o va på hemma plan.

Jag har bara druckit en kopp kaffe imorse, mått rätt illa under hela dagen. Plus att jag varit fruktansvärt trött hela dagen. Skönt att man har semester!!

• LindaV1985

[quote=79731072][quote-nick]Carrie123 skrev 2019-07-02 20:42:45 följande:[/quote-nick]Jag slutar jobba nästa vecka och ska bli skönt att kunna sova så mycket jag vill hehe! Vi har inga barn sedan tidigare så det är ju lättare på det sättet eller så. Hopas du hinner vila när du behöver det ändå!

Vi har bott här i 1,5 år, men min man försöker hitta en ny tjänst i USA (han är amerikan) och när jag väl kan få ett visa så kan jag flytta dit på heltid, men fram till dess så kommer jag bo i sverige och hälsa på min man på esta. Inte optimal planering men det kommer bli bra på sikt![/

Det låter ju super skönt!! Passa på att vila så mkt du kan nu, och även sen när bebis är här. Vila med bebis, finns inget mysigare! Jag får försöka vila så mkt jag kan nu... sen när man börjar jobba igen blir de mkt så får ta en dag i taget sen.

Va kul! Låter ju jätte bra tycker jag! Att ni tänker lång sikt och inte bara i nuet.

• LindaV1985
    dah skrev 2019-07-02 22:00:06 följande:

Hej!

Jag är 37 år, dotter född 2010 (38+0), son född 2013 (33+6). Plussade dagen innan midsommarafton, bf 29 februari 2020 - coolt datum jag fyller dessutom år dagen innan! Men först o främst hoppas jag att allt går vägen då vi i våras fick uppleva missed abortion som inte upptäcktes förrän i vecka 11...min kropp lurade mig totalt o ville inte släppa ifrån sig... så fick genomgå först medicinsk o sen kirurgisk abort. Men nu hoppas vi på en liten sladdis

Jag vill inte kliva in i facebookgruppen förrän jag vet att det säkert blir nåt av detta frö... kommer dessutom från ett mindre ställe i landet o i FB-gruppen är man ju inte anonym längre - eller kan man vara det?! Hoppas att vi är några som kan följas åt här... finns kanske en FL-grupp?

Hej, grattis till plusset! Håller tummarna att det lilla fröt stannar kvar. :)

Ser att vi fått barn samma år, båda våra barn dessutom år 10 och år 13.. (kanske även blir alla tre) :) sån resa vi har framför oss!

Jag vill inte heller vara med i någon FB grupp än. Vi kan väl hålla den här tråden vid liv vettja? :)
  • LindaV1985
    Ia84 skrev 2019-07-02 22:46:20 följande:

Hej på er!

Jag har plussat idag, BF 20/2 2020. Min mens vart försenad två veckor men trodde verkligen inte jag var gravid så detta kom som en chock, mensen har varit oregelbunden innan så var inte något konstigt tyckte jag. Är glad men chockad och den lilla är så välkommen!

Vi har en änglapojke och en flicka på 11 månader.

Skulle gärna vilja gå med i FB-gruppen, men känner mig inte redo för det just nu. Hoppas det är okej att gå med i den längre fram eller kommer det sättas ett tak på hur många medlemmar som tas in i gruppen?

<3 <3 <3

Vad kul! Låter exakt som det vore jag som skrev det där. Vad mysigt med en liten till. Grattis till plusset och välkommen till Feb Gruppen :) :)
  • LindaV1985
    Lulea123 skrev 2019-07-10 18:03:37 följande:

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

Så himla trist!! Hoppas ändå ni mår relativt bra trots omständigheterna. Jag håller tummarna att det är er tur med bebis i magen snart, så fort ni känner er redo. Allt gott till er!!
  • LindaV1985
    Lulea123 skrev 2019-07-12 22:15:00 följande:

LindaV1985:

Tack! Mår förhållandevis bra. Försöker tänka framåt och inte gräva ned mig. Tänker det var bra att det var så tidigt ändå. Tänker det hade varit jobbigare om det hänt senare.

Jag får byta grupp bara och sikta på BF 2020-03 eller nåt

Vad skönt o höra! Ja man får tänka så som du gör :) Helt rätt! Stort lycka till! :)
  • LindaV1985

Hej på er! Jag har en fråga som jag tillomed försökt googla fram.. jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, än, troligtvis v 9. (8+3 som jag o BM utgår ifrån).

Jag har två barn sedan tidigare (med samma pappa) de är 8 och 5 år gamla SÅ nu till min fråga. När är man redo för att berätta för barnen? Och Hur berättar man?

Vi har inte gjort något ul än. Tänker fråga om det när jag ska till bm på torsdag. :)

• LindaV1985
    idisslaren skrev 2019-07-14 13:15:45 följande:

När ni vill ;) dina är ju så pass stora men å anfra sidan är ett halvårs väntan lång i den åldern. Vi har en snart 4 åring och han har ju väldigt dålig tidsuppfattning. Kommer inte berätta för honom förrän tidigast efter v 13 för han kan inte hålla en hemlis :P

Ja men man vill inte ge barnen förhoppning och så blir det inte så. Vi tänker nog att vi väntar tills efter kub och chansen om MF minskat. Vill att allt ska se bra ut första så kan man visa bilden från kub för storebröderna. :) Vet att barnen kommer skrika av lycka! Så när de får veta så får hela världen veta ;)
  • LindaV1985
    dah skrev 2019-07-14 17:07:20 följande:

Det är nog olika när man berättar... Jag väntar oxå nr 3 nu, mina barn är 6 o 9 år. Hade ett MA i våras o var glad att vi inte hunnit berätta för barnen... även denna gång tänker vi tidigast efter fullgångna 12 veckor o att UL för KUB ska vara gjort så vi vet att det ser ut som det ska...

Min syster berättade dock för sin då 5 åring redan i vecka 4 tror jag. Då hon mådde så illa o var så trött... hon behövde förklara varför hon helt plötsligt var supertråkig o vilade så mycket... då ska oxå tilläggas att barnets far bor långt iväg så hon är ensamstående fast med en ny sambo...

Berätta när det känns rätt för er!

Ja men jag tänker som så jag också. Vill först ta reda på så att står rätt till, innan man ger någon förhoppning till barnen. :)

Jag mår illa ca 80% av dagen, kan inte äta något speciellt, har slutat dricka vin, slutat o röka ecigg (som barnen dessutom märkt!) jag är oerhört yrslig, o tröttheten ska vi inte ens tala om. Barnen tror mamma är sjuk varje dag. Stackars mina pojkar :) Vad de kommer skratta när de får reda på orsaken sen... ;)

Det kan inte vara lätt o vara ensamstående till en 5åring och dessutom må så dåligt. Fy..
  • LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-15 10:35:32 följande:

Hej! Hur mår ni alla?

Jag är i vecka 10+0 idag och är fortfarande extremt trött, svullen om magen (ser verkligen gravid ut vilket är lite jobbigt då det är mer fett och svullna tarmar haha). Hade en tight kjol på mig i lördags och min mage syntes massor på kvällen.. Brösten är ju också svullna och vill inte köpa större bh än då jag gissar att de kommer växa lite till. Just nu känns de flesta precis på gränsen till för små och de ?skaver? runt om och är osköna.

Hur döljer ni magen på bästa sätt? Jag har alltid haft haft ganska tighta kläderna och har inte så mycket bra toppar/klänningar så hur har ni gjort det? Nu är jag ledig, men även om leggings är det skönaste så get det inte så mycket support över magen så den ser stor ut haha!

Jag var tillbaka på jobbet igår efter 4 veckor semester. Tog på mig mina vanliga arbetskläder men efter dagen så hade jag Såå ont i magen. Har stressat så mycket under hela dagen dessutom, så fick antagligen något i form av MagKatarr. Plus att byxorna satt enormt tajt över magen. Tänkte ju inte jag på när jag stapplar in på jobbet, en måndag morgon kl 6 haha!

Ska fixa större kläder som sitter skönt. Mjukisar går jag i när jag är hemma, eller mjuka shorts! Så skönt! Vet inte riktigt hur länge till man ?kan dölja? det... :)
  • LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-16 13:52:25 följande:

Haha, känner igen det där! Har haft kostymbyxor som suttit tight, men ok på morgonen och när jag lämnade jobbet efter dagens slut så knäppte jag upp knappen första jag gjorde typ och det var så skönt! Hur kändes det att vara tillbaka på jobbet? Har du mycket symptom Bush nu?

Haha underbart ju... när man känner sig sådär lite lagom tjock ;) Måste nog berätta för chefen idag, innan andra misstankar kommer - har ändå slutat röka ecigg plus blivit lite tjock då ;)

Jo jag har en hel del symptom. Mår illa konstant hela dagen, kissnödig flera gånger per dag (och ett par gånger om natten), är trött fortf, ömmar i brösten, plus att yrseln kommit på besök ett flertal gånger. Andningen är jobbig, känns som man får ta djupa andetag om vartannat, och jag blir andfådd jätte lätt (räcker med att gå upp på övervåningen här hemma).. magkatarr om de nu har med graviditeten o göra - ingen aning. Men känner av det nästintill varje dag. Känner mig hungrig ofta men kan inte riktigt äta när som helst, är inte sugen på mat eller något men ibland måste hag tex ta en macka eller lite youghurt bara för att kurrandet i magen ska släppa. Det som försvunnit är mensvärken som jag hade i början... har så mkt annat så de räcker kan jag tycka hehe ;)

Jo jag har haft högre temp än vanligt? Typ feber toppar, vet inte om det är så bra då jag läst lite om feber tidigt i graviditeten. Men ska ta upp det med BM imorn när jag ska dit :)

Hur är det med dig? Har du mycket symptom?
  • LindaV1985

Heeeej, idag hade vi äntligen tid för ett tidigt ul. Allt såg jätte bra ut, det lilla hjärtat pickade på som det skulle och den lilla rörde på sig :) Så mysigt!

IDAG är det första gången jag verkligen Tar till mig den här graviditeten.. har inte riktigt riktigt Vågat då man inte vet om det liksom är något där inne i magen, eller om hjärtat ens dunkar. Men det har jag fått bevis på nu. Så otroligt skönt! Sen blev jag fram flyttad ett par dagar, från 8+6 till 9+1 (enligt bm) och 9+3 (enligt bm som gjorde ultraljudet!) Så himla spännande!!!

Har fått tid för KUB också, det ser jag nog fram emot mest. :) Då ska vi få ett datum också som den lilla blir beräknad. Har någon mer gjort något ultraljud och fått någon bild? Jag fick två. Helt ofattbart att denna lilla ärta ligger i min mage just nu <3

• LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-18 22:18:22 följande:

Åhhh vad mysigt! Vi ska göra ul på måndag. Vi gjorde ett tidigt då jag inte visste hur långt gången jag var i vecka 6+3 (vilket var det jag trodde minus 1 dag!) och bebis såg inte direkt ut som något annat än en larv med pickande hjärta så ser fram emot att se något lite större och bebisliknande haha!

Åh så himla mysigt ju! Det kommer garanterat vara stor skillnad från första gången då ni gjorde UL. :) så skönt när man ser det lilla hjärtat picka på. Stort lycka till!
  • LindaV1985
    Ritzy skrev 2019-07-19 10:39:38 följande:

Så spännande! Kul att ni fick bilder också! :) Jag var inne på tidigt ultraljud (bor för övrigt i London) för ett par veckor sedan (är nu i 9+2), eftersom jag hade haft en del magvärk och var lite orolig för att allt inte stod rätt till. Då fick vi se en liten böna med bultande hjärta och allt såg normalt ut! Kändes för mig också som att det var på riktigt då, man vet ju liksom inte annars om det är kvar därinne...

Ja det var snällt av de o skicka med bild bevis :) Ja man blir en aning mycket lugnare när man ser det pickande hjärtat. Det har varit min största marddröm. Ska tillbaka om ca 3 v för KUB. Ska bli spännande o se hur den lilla har växt på sig tills dess. :)
  • LindaV1985
    Längtar201981 skrev 2019-07-19 10:28:19 följande:

Jag är gravid i v 8+4. För två dagar sedan gjorde jag ul pga att jag har en stor cysta i magen som ska opereras bort (allt var bra med fostret). Igår morse fick jag en liten röd blödning och sedan fortsatte det med lite brunt. I natt blödde jag mer rött och har också haft ordentlig molvärk så att jag hade svårt att sova. Blev så orolig och säker på missfall så jag åkte in för en koll.

Hon sa att allt såg bra ut och hjärtat slog. Blev såklart lättad och glad men oron är kvar.

Kan kroppen stöta ut ett levande foster som istället dör iom det? Att fostret inte först måste dö själv för att kroppen ska göra sig av med det?

Vad skönt att allt såg bra ut med den lilla. Jag har aldrig hört talas om att fostret lever när kroppen stöter bort det, kanske är möjligt men ovanligt? Tycker du borde ringa en BM o rådfråga? Eller ring 1177 för rådfrågning. Man blir lite lugnare om man kan få svar på sin fråga såklart. Hoppas allt står bra till! Lycka till! :)
  • LindaV1985

Nu skulle jag tycka det vara kul o vara med i en FB grupp. Men vet inte hur jag ska göra? Är inte så ?hajj? på de där med Facebook ;) någon som vill hjälp mig?

• LindaV1985
    cutepoison skrev 2019-07-20 13:06:25 följande:

Jag startade inte en grupp eftersom det inte var så många som ville gå med. Kontakta admins i den stora fb gruppen istället, t.ex t123.

Vad synd! Men vi kanske är några nu? Som vill följas åt? :)
  • LindaV1985

God kväll. Idag fick jag hem första plaggen till den lilla i magen - body och tossar från Livly. :) Anledningen till att jag handlade så pass ?tidigt? är för jag kom på en sån himla bra idé som jag tänkt göra till barnen. Då vi fortf inte har berättat något än, så tänkte jag ge de varsin present efter KUB (fre 16/8) hoppas vi klarar oss dit utan misstanke, magen växer ju för var dag som går ;)

Tänkte då ge en body till stora killen, med en liten lapp från ?bebis? och en bild på ultraljudet. :) Och till lilla tänkte jag nästan likadant men bara det att jag tänkt måla en bild på min mage med en liten bebis där inne, också någon fin text, och ultraljuds bilden. Tror det kan bli uppskattat från båda mina barn. :) Det ska bli så himla mysigt! Nu som först börjar jag verkligen längta. Längta efter att få boa lite, längta efter allt mys i vinter. Hoppas tiden kommer gå fort bara.

Gick in i v 11 (10+0) igår, och bara dessa 3v som jag vetat om detta - har det gått fruktansvärt fort. Vilket jag är tacksam för. :) Snart v 12!! Hoppas ni alla mår fint tjejer! <3

Svar på tråden BF februari 2020