• Delinda

BF februari 2020

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

• Delinda

Tack för svar! Skönt att du inte oroar dig. Jag har två ma i bagaget, därav väldigt orolig. Vi gör IVF och kliniken stänger snart så jag ska på en första VUL idag för att kolla så det sitter på rätt ställe och förhoppningvis har rätt storlek för sin ålder. Håll gärna tummarna! <3 Ska passa på att fråga läkarn om den där veckorndikatorn då. Återkommer med svar!

MissKelli skrev 2019-06-27 21:01:01 följande:

Jag har också BF 25 feb. Jag tog ett digitalt igår på 5+0 och det visade också 2-3. Tänker att än behöver vi nog inte oroa oss. Däremot vid 6+0 bör det verkligen ha slagit över. Än kan det ju vara att urinet inte var nog koncentrerat eller precis vid gränsen att slå över.

Ska du gå på något VUL? Jag har ett bokat på 6+6 och vill bara spola fram tiden!

• Delinda

Grattis! Hoppas verkligen det samma sker för mig. Vad som oroar mig är att jag öppnat de digitala testen och tycker inte att remsorna i blivit starkare.

Ska på tidigt VUL idag så får hoppas det ser bra ut då.

Barnlängtan31år skrev 2019-06-27 22:19:57 följande:

Det behöver inte alls vara någon fara! Jag tog ett på 5+2 och fick 2-3. Tog ett sedan dagen efter, 5+3 och då fick jag 3+ :)

• Delinda

Idag slog det över till 3+ för mig också, så skönt!

Barnlängtan31år skrev 2019-06-28 10:44:29 följande:

Tack:)

Jag läste så himla mycket om CB när jag bara fick 2-3 och då skrev flera att man inte kan gå på styrkan på strecken. Men förstår verkligen din oro! Men som sagt, det behöver inte ALLS vara någon fara!

Stort lycka till idag!!!

• Delinda

Slog över till 3+ för mig också idag - så härligt!

MissKelli skrev 2019-06-27 21:01:01 följande:

Jag har också BF 25 feb. Jag tog ett digitalt igår på 5+0 och det visade också 2-3. Tänker att än behöver vi nog inte oroa oss. Däremot vid 6+0 bör det verkligen ha slagit över. Än kan det ju vara att urinet inte var nog koncentrerat eller precis vid gränsen att slå över.

Ska du gå på något VUL? Jag har ett bokat på 6+6 och vill bara spola fram tiden!

• Delinda

Läste ikapp några sidor tillbaka i tråden och såg att några varit oroliga gör att de haft för lite symtom. Ville bara skriva några lugnande ord om att jag varit med om motsatsen; de gånger jag mått riktigt dåligt har det inte gått vägen och när jag mått bra har det gått bra. Finns alltså de som varit med om både och så tror inte få symtom behöver vara negativt alls (i mitt fall har det uppenbarligen inte varit så).

Denna graviditet mår jag bra. Var på tidigt VUL idag (8+3) och hittills ser allt bra ut gällande storlek och tickande hjärta. Har en mkt jobbig bakgrund med tuffa IVFer, missfall och utomkveds. Håller alla tummar för att detta är en liten kämpe som kommer få bli sonens syskon <3

Svar på tråden BF februari 2020