BF februari 2020
Hej! Jag är i v11+0 idag och vill gärna bolla känslor och funderingar med andra gravida :) tid för KUB den 16/8. Gjorde inget med min dotter född 2016 så blir spännande att få se bebisen då jag fick vänta till RUL sist!
Hej! Jag är i v11+0 idag och vill gärna bolla känslor och funderingar med andra gravida :) tid för KUB den 16/8. Gjorde inget med min dotter född 2016 så blir spännande att få se bebisen då jag fick vänta till RUL sist!
Vad skönt att du tycker tiden gått fort! Jag har under hela semestern kräkts och mått dåligt, men börjar må lite bättre nu och fått medicin så förhoppningsvis går tiden lite snabbare för mig med nu ;) jag drömmer massor! Vaknar och det tar en stund innan jag hinner förstå att jag drömt.
Jag är också kvar :) idag är jag i V 11+0. Vi gjorde NIPT i förrgår och går nu och väntar på svar. Tiden hittills tycker jag har gått väldigt fort, hoppas den fortsätter så.
Är det något annan än jag som drömmer sjukt mycket och ofta jobbiga drömmar? Det stör verkligen min sömn.
Ja men nu börjar det lugna sig, har järnbrist så kommit igång med järntillskott nu också så tröttheten har lugnat sig! Kul att flytta och sysselsätta sig :) har du barn sen tidigare?
Åh det låter jättejobbigt! Jag har haft mycket annat att fokusera på med husköp och en kommande flytt så det kan vara därför det känns som att det gått fort! Sen har jag haft turen att må ganska bra utöver en extrem trötthet. Jag har helt och hållet tappat symtomen förutom drömmarna just nu. Eller lite ömma bröst har jag också. Väldigt tur att tröttheten lagt sig. Vet inte hur jag hade orkat packa nu annars! Hoppas ditt illamående släpper snart!
Jag har en dotter född 2016 :)
Okej vad bra! Jag tar järntabletter lite då och då och hoppas att jag slipper järnbrist. Ja, jag längtar så mycket till att bo större! Nej, detta är första barnet :) Du då?
Med min dotter hade jag extrem illamående hela graviditeten och fick ligga inne med dropp emellanåt. Denna gången mådde jag dåligt redan i vecka 5 men börjar må bättre nu i v12 så förhoppningsvis får jag en mycket lättare graviditet denna gång. Tacksamt när jag har en snart treåring att ta hand om också =)
Okej :) Jag ser nu att du redan skrivit det, jag var lite ouppmärksam. Har du mått ungefär likadant under dina graviditeter eller skiljer dom sig åt? :)
Med min dotter hade jag extrem illamående hela graviditeten och fick ligga inne med dropp emellanåt. Denna gången mådde jag dåligt redan i vecka 5 men börjar må bättre nu i v12 så förhoppningsvis får jag en mycket lättare graviditet denna gång. Tacksamt när jag har en snart treåring att ta hand om också =)
Okej :) Jag ser nu att du redan skrivit det, jag var lite ouppmärksam. Har du mått ungefär likadant under dina graviditeter eller skiljer dom sig åt? :)
Vad skönt att bli framflyttad en vecka! Jag har rätt regelbunden mens så jag tror jag har rätt dag för BF men man vet aldrig, med min dotter flyttades jag bak 5 dagar ;)
Jag hade KUB ultraljud idag och blev framflyttad nästan en vecka! Ny BF blir den 3 februari. Tyvärr var jag redan för långt gången för att göra KUB så nu ska vi göra NIPT istället. Ska boka tid på måndag. Annars mådde bebisen bra, hjärtat slog och den rörde på sig mycket. Härligt då jag blev lite nervös innan. RUL blir redan om en månad, plötsligt går tiden fort!