BF februari 2020
Hej! Jag är 34 och gravid med andra barnet med beräknad födelsedatum 17/2. Går in i vecka 16 nu om jag räknat rätt.
Helt oplanerat och jag upptäckte det sent eftersom min mens varit väldigt oregelbunden och har dessutom långa cykler. Har en tvååring nu och hade egentligen velat vänta åtminstone ett år till innan nästa men vi bestämde oss för att behålla ändå. Har redan varit på ett tidigt ultraljud men tyvärr var det för sent för KUB-test men hon gjorde ett NUP istället och allt såg bra ut av det hon kunde se, så jag håller tummar och tår att allt är bra med den lilla. Hon rullade runt, vinkade och sög på tummen. Vi kunde tyvärr inte se kön än, men jag och sambon tror att det är en flicka.
Set blir planerat snitt denna gången också och jag är trots det livrädd och hoppas att det går bättre än förra snittet vilket var en mardrömsupplevelse.
Min äldsta kommer vara ca 2 år och fyra månader när bebis kommer och jag funderar på hur vi ska göra med vagn. Det måste bli en tvillingvagn har jag förstått men de ser så klumpiga ut. Vilka tvillingvagnar är smidigast att köra och tar minst plats? Några tips?