• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Barnlängtan31år
    HoppasHoppas01 skrev 2019-06-18 22:53:25 följande:

Jag har haft en del blod som kommit ut, igår och idag. Ingen smärta eller så, men känns som att det kanske är kört :( Plussade i söndags. Aldrig varit gravid tidigare. Så sjukt dålig timing att detta skulle börja direkt efter positivt test, önskar nästan att jag inte vetat om det 

Usch, vad jobbigt! Hoppas blodet står för något annat!
  • Fkdkarlsson

Igår plussade jag. Var fyra dagar sen och ville kolla inför midsommar eftersom vi var i full färd att planera drinkar till festen. Visade tydligt gravid trots att det inte var morgonurin. Bf 20 februari enligt cykeln och blir andra barnet.

• Carrie123
    Fkdkarlsson skrev 2019-06-19 05:31:25 följande:

Igår plussade jag. Var fyra dagar sen och ville kolla inför midsommar eftersom vi var i full färd att planera drinkar till festen. Visade tydligt gravid trots att det inte var morgonurin. Bf 20 februari enligt cykeln och blir andra barnet.

Grattis! Tur att det finns sa manga goda alkoholfria alternativ nu da! Vi gjorde en alkoholfri mojito till mig i lordags da vi hade vanner over pa middag (oj vad langsamt jag drack for jag behovde inte vin for hade ju min drink haha). Men det var gott och jag kande mig liksom "som en i ganget" anda med en god drinkGlad
  • JSz

Ska på inskrivning på tisdag nästa vecka, och ska ha samma barnmorska som förra graviditeten sååå tryggt och skönt!

Däremot är jag intw lika glad över att vara gravid som sist, kanske vänder snart. Hoppas jag. Har börjat känna av foglossning redan nu i v 6 och kag fasar över det. Blev sjukskriven förra gången redan i v 16 för kunde knappt röra mig och vill inte ha det så igen. Defensivt inte såhär tidigt!... såg också fram så mycket över hösten på jobbet för trivs äntligen bra igen.. och har lite ångest över att berätta detta sen.. kommer va i v 14 när ja e tillbaka efter semestern igen.. om jag inte blivit sjukskriven tills dess(vilket ja inte vill, men svårt när man jobbar på förskola) :(. Hoppas verkligen de går över både min oro och känningarna

• Flima

Jag plussade för en vecka sedan (ett par dagar innan beräknad mens) efter att min sambo halvt på skämt sa ?det kanske är gravidfinnar? om finnarna som plötsligt dykt upp, haha! Jag slutade mina mini-piller för ca 2 månader sedan och det här var första chansen att ha någon koll på när äl kunde tänkas ske så jag var inte alls inställd på att det skulle gå redan. Och eftersom jag inte var sen heller så kom det som en lite chock, men såklart en glad sådan :)

Har en del molvärk, vilket jag inte ens visste vad det var för en vecka sedan, och lite ömma bröst. Annars mår jag ungefär som vanligt! Är dock lite orolig att det ska bli ett mf då min syster har haft ett par och det känns för bra för att vara sant att det ska lyckas på första försöket... men det är bara att hålla modet uppe tänkte jag :)

Annars är mitt största problem hur jag ska lyckas undvika att folk listar ut det nu när semestern börjar och jag i vanliga fall inte är den som tackar nej till ett glas vin. Eftersom vi inte har försökt länge alls så kommer vissa säkert undra varför jag plötsligt inte dricker. Midsommar med hela släkten blir en spännande tillställning kan man lugnt säga!!

Ska bli kul att få hänga med på era resor :D

• Barnlängtan31år
    Flima skrev 2019-06-19 15:37:59 följande:

Jag plussade för en vecka sedan (ett par dagar innan beräknad mens) efter att min sambo halvt på skämt sa ?det kanske är gravidfinnar? om finnarna som plötsligt dykt upp, haha! Jag slutade mina mini-piller för ca 2 månader sedan och det här var första chansen att ha någon koll på när äl kunde tänkas ske så jag var inte alls inställd på att det skulle gå redan. Och eftersom jag inte var sen heller så kom det som en lite chock, men såklart en glad sådan :)

Har en del molvärk, vilket jag inte ens visste vad det var för en vecka sedan, och lite ömma bröst. Annars mår jag ungefär som vanligt! Är dock lite orolig att det ska bli ett mf då min syster har haft ett par och det känns för bra för att vara sant att det ska lyckas på första försöket... men det är bara att hålla modet uppe tänkte jag :)

Annars är mitt största problem hur jag ska lyckas undvika att folk listar ut det nu när semestern börjar och jag i vanliga fall inte är den som tackar nej till ett glas vin. Eftersom vi inte har försökt länge alls så kommer vissa säkert undra varför jag plötsligt inte dricker. Midsommar med hela släkten blir en spännande tillställning kan man lugnt säga!!

Ska bli kul att få hänga med på era resor :D

Grattis! :)

Nej, det känns så overkligt! Jag är också så orolig för missfall, men man får försöka tänka att ca 80% inte får missfall. Blev gravid på fösta IVF-försöket, så känner mig väldigt tacksam för det. Har dock kämpat och försökt gravid i två år innan dess! Jag känner av växtvärk och ömma bröst samt kissar typ hela tiden :) Det jobbiga är att jag varje toabesök är så rädd för blod... Men men, kanske kommer över det!

Vi håller tummarna för oss här inne!!
  • Llunah

Smyger in här ,,

Plussade söndag och är idag 4+2

Bf ca 23 feb 2020

Hemligt än så länge ??

• Fkdkarlsson
    Carrie123 skrev 2019-06-19 11:07:48 följande:

Grattis! Tur att det finns sa manga goda alkoholfria alternativ nu da! Vi gjorde en alkoholfri mojito till mig i lordags da vi hade vanner over pa middag (oj vad langsamt jag drack for jag behovde inte vin for hade ju min drink haha). Men det var gott och jag kande mig liksom "som en i ganget" anda med en god drink

Ja, jag är inte särskilt förtjust i alkohol alls så det är inget jag saknar, men hade haft sjuk ångest om jag testat mig först efter midsommar och inte haft en tanke på vad jag satt i mig.

Nu tar jag för givet att allt går vägen, funderar på namn, hur ska vi göra med barnvagn syskonvagn eller köra på nuvarande vagn och bärsele/sjal, ja allt man egentligen inte behöver tänka på förrän långt senare.
  • Carrie123
    Fkdkarlsson skrev 2019-06-19 20:22:45 följande:
    Ja, jag är inte särskilt förtjust i alkohol alls så det är inget jag saknar, men hade haft sjuk ångest om jag testat mig först efter midsommar och inte haft en tanke på vad jag satt i mig.

Nu tar jag för givet att allt går vägen, funderar på namn, hur ska vi göra med barnvagn syskonvagn eller köra på nuvarande vagn och bärsele/sjal, ja allt man egentligen inte behöver tänka på förrän långt senare.
    Jag dricker inte ofta heller utan kanske ett glas vin till middagen pa helgen eller en drink da och da sa jag kommer inte direkt sakna det heller. Mest att jag tackar ja till vin om jag ar pa middag men nu kan jag ju inte det haha! Jag testade pa var arsdag da vi skulle ut och ata middag och ville inte dricka vin om jag var gravid och det var jag ju haha! 
  • Carrie123
    Llunah skrev 2019-06-19 19:37:13 följande:

Smyger in här ,,

Plussade söndag och är idag 4+2

Bf ca 23 feb 2020

Hemligt än så länge ??

Grattis!! Har du nagra symtom?
Svar på tråden BF februari 2020