• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Carrie123

Hur har ni det med hormoner!? Jag gick till gymmet på lunchen och när jag skulle börja med mina knäböj efter lite uppvärmning känner jag mig iakttagen. Efter jag gjort mitt set kommer en kille (biff) över och frågar om han kan ge mig ett par råd. Han gav nog råd på exakt allt jag gjorde (har tränat styrketräning i över ett år så självklart kan man finjustera saker) ?fel?. Jag höll god min och försökte tacka och kände att jag inte kunde gå därifrån direkt så jag fick göra ett sett till medan han gjorde en annan övning (så han inte såg hahah) sen tog jag snabbt undan mina vikter och gick till toan och grät haha! Messade min man och han sa att den där killen ville antingen ragga eller bara vara lite snäll, men jag kände mig bara jättekass haha!

• Cis
    Flima skrev 2019-06-27 10:58:09 följande:

Jag behöver lite råd... jag ska till tandhygienisten, som är min mamma, imorgon. Vi har inte berättat något för mina föräldrar än -de vet inte ens om att vi har försökt bli gravida - och min sambo tycker att vi ska avvakta tills det blir säkrare. För mig är det lugnt att berätta även om det inte skulle gå vägen. Problemet nu är att mamma kommer vilja röntga mina tänder och jag kan ju inte be om ett skydd för magen utan att hon fattar vad som pågår. Jag har dock läst att stråldosen från tandläkarröntgen är så låg att det inte ska vara någon fara även utan skydd, men jag börjar känna att det är dumt att chansa.

För att göra det hela ännu svårare så har jag under förmiddagen haft en ny typ av värk som kommer och går, känns typ som att det kommer från äggstockarna. Det känns inte likadant som ?vanlig? molvärk som jag har haft till och från i ett par veckor. Det behöver ju inte vara något alls men OM jag skulle lyckas övertala sambon att berätta för mina föräldrar ikväll känns det ju ännu mer onödigt om den här nya värken skulle vara början på ett MF.

Vad skulle ni ha gjort?

Om du får missfall, är det också hemligt då? Du kommer ju berätta det för din mamma, och det är ju trist att bara berätta det. Så berätta du, ni behöver inte berätta för hela världen, bara era föräldrar. Gör det till en kul grej ist. Berätta att hon inte kan röntga dig, när hon undrar varför kan du berätta att du är gravid om hon inte redan fattar :) det är roligare att vänta barn än att vänta missfall kan du hälsa din sambo ;) men såklart endel vill ju verkligen hålla tyst i början, kan förstå det också. Men nu har ni ju en anledning att berätta.
  • Ritzy
    Carrie123 skrev 2019-06-27 09:56:21 följande:

Grattis! Bor du i London nu? Jag bor i Dublin sedan 14 manader.

Tack! ???? Grattis till dig också! Japp, jag bor i London. Vi hade lite tankar att båda flytta tillbaka till Sverige inom kort, men de planerna har nu lagts på is! Ska du bo kvar i Dublin?
  • Cis

Beräknad liten bebis 6 feb. Går in i v 9 imorgon. Pga min oro, tidigare missfall i november, och att mitt extrema illamående känts lättare ett par dagar var vi inne och gjorde ett ul idag, såg ett hjärta slå! Vi är 33 och 36 och vi träffades för 1 år sedan idag, mycket fin årspresent att få se vår bebis! Håller tummarna för att den ska stanna kvar.

Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön. Så lustigt för jag har aldrig förstått hur folk inte kan vila det, och själv velat det tidigare men nu vill jag absolut inte veta. Känns fint och gammaldags på nåt vis att inte veta. Fler som tänker låta bli att ta reda på kön?

Vi vågar knappt tro är sant. Hoppas jag får stanna kvar i denna februari tråd nu. Hur hittar man fb-sidan förresten?

• Tottisen
    Cis skrev 2019-06-27 15:35:36 följande:

Beräknad liten bebis 6 feb. Går in i v 9 imorgon. Pga min oro, tidigare missfall i november, och att mitt extrema illamående känts lättare ett par dagar var vi inne och gjorde ett ul idag, såg ett hjärta slå! Vi är 33 och 36 och vi träffades för 1 år sedan idag, mycket fin årspresent att få se vår bebis! Håller tummarna för att den ska stanna kvar.

Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön. Så lustigt för jag har aldrig förstått hur folk inte kan vila det, och själv velat det tidigare men nu vill jag absolut inte veta. Känns fint och gammaldags på nåt vis att inte veta. Fler som tänker låta bli att ta reda på kön?

Vi vågar knappt tro är sant. Hoppas jag får stanna kvar i denna februari tråd nu. Hur hittar man fb-sidan förresten?

Grattis! Fan vilken häftig årspresent..:- D

Är det första barnet?
  • Nube

Grattis! Vi kommer inte heller att ta reda på kön, gjorde inte det med dottern heller och det var fantastiskt sedan när hon föddes att få veta att det var en flicka. Kan verkligen rekommendera :)
  • Carrie123
    Ritzy skrev 2019-06-27 15:17:14 följande:
    Tack! ???? Grattis till dig också! Japp, jag bor i London. Vi hade lite tankar att båda flytta tillbaka till Sverige inom kort, men de planerna har nu lagts på is! Ska du bo kvar i Dublin?
    Ar din kille fran UK eller svensk? Min man ar amerikansk och vi hade redan planerat att forsoka flytta dit innan jag blev gravid och nu kanns allt ganska ostrukturerat haha! Jag ska pa inskrivning i slutet av juli har tror jag, men sen ska jag spendera augusti i sverige och skriva in mig dar med (skont att ha nagon att kontakta och fa rad av) och fick en tid 5/8. Vi vet inte nar flytten till USA gar an sa jag hoppas att vi vet lite mer snart. Jag har inget visum an (det tar typ ett ar och vi ansokte for 5 manader sedan...), men jag kan alltid aka dit pa ESTA som turist i 3 manader at gangen. Sa lange vi kan ses mycket och planera in vart jag befinner mig nar jag foder barn sa kommer det ju ga bra haha! Jag ar ju extremt organiserad och gillar planering sa lite stressigt kanns det hehe.
  • Längtan är stor

Jag plussade i måndags så om den lill* vill stanna tiden ut så har min sambo och jag bf runt den 20 februari????. Vi fick missfall för snart två år sedan och efter det har vi inte lyckats men nu efter att vi började med IVF (hann med en behandling men inget återförande) så blev jag gravid spontant efter den. Jag hade bara som bruna spottings men inget mer när jag skulle ha min mens så jag trodde inte att jag var gravid, sen testade vi med gravtest i måndags och det visade starkt positivt efter bara tre sekunder??.

• Delinda

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

• Carrie123
    Delinda skrev 2019-06-27 20:51:19 följande:

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

Man ska lägga på 2 veckor på det digitala så det låter ju som det stämmer? Mitt var 2-3 veckor när jag tog mitt och var då på vecka 4+1 och hormonnivåerna kanske precis låg på gränsen till 3+?
Svar på tråden BF februari 2020