• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • MissKelli
    Delinda skrev 2019-06-27 20:51:19 följande:

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

Jag har också BF 25 feb. Jag tog ett digitalt igår på 5+0 och det visade också 2-3. Tänker att än behöver vi nog inte oroa oss. Däremot vid 6+0 bör det verkligen ha slagit över. Än kan det ju vara att urinet inte var nog koncentrerat eller precis vid gränsen att slå över.

Ska du gå på något VUL? Jag har ett bokat på 6+6 och vill bara spola fram tiden!
  • Carrie123
    Längtan är stor skrev 2019-06-27 18:20:10 följande:

Jag plussade i måndags så om den lill* vill stanna tiden ut så har min sambo och jag bf runt den 20 februari????. Vi fick missfall för snart två år sedan och efter det har vi inte lyckats men nu efter att vi började med IVF (hann med en behandling men inget återförande) så blev jag gravid spontant efter den. Jag hade bara som bruna spottings men inget mer när jag skulle ha min mens så jag trodde inte att jag var gravid, sen testade vi med gravtest i måndags och det visade starkt positivt efter bara tre sekunder??.

Grattis till plusset! Det är så coolt hur kroppen fungerar ändå, helt plötsligt händer det!
  • lillyarn

Jag plussade förra veckan på bim och sen på digitalt, ska vara i v 4+6 idag men idag började jag blöda och blöder än.

Lite mensvärk har jag och inga klumpar än

• schuufie

Hej allihop!

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 5+3, BF 23 februari. Har redan varit på MVC på grund av att jag hade svår foglossning under min förra graviditet och fick känningar av foglossning i vecka 5 nu. Känner mig rädd och ensam i den här graviditeten fast jag har en underbar sambo. Har inte så många kompisar med barn. Någon som vill starta en FBgrupp där vi kan stötta och peppa varandra? Jag vet själv inte hur man gör ????

• Längtan är stor

[quote=79720097][quote-nick]lillyarn skrev 2019-06-27 21:05:48 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan på bim och sen på digitalt, ska vara i v 4+6 idag men idag började jag blöda och blöder än.

Blöder du färskt rött blod eller brunt blod? Om det är brunt så betyder det att blodet är gammalt.

• Barnlängtan31år
    Delinda skrev 2019-06-27 20:51:19 följande:

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

Det behöver inte alls vara någon fara! Jag tog ett på 5+2 och fick 2-3. Tog ett sedan dagen efter, 5+3 och då fick jag 3+ :)
  • Flima
    Cis skrev 2019-06-27 15:00:38 följande:

Om du får missfall, är det också hemligt då? Du kommer ju berätta det för din mamma, och det är ju trist att bara berätta det. Så berätta du, ni behöver inte berätta för hela världen, bara era föräldrar. Gör det till en kul grej ist. Berätta att hon inte kan röntga dig, när hon undrar varför kan du berätta att du är gravid om hon inte redan fattar :) det är roligare att vänta barn än att vänta missfall kan du hälsa din sambo ;) men såklart endel vill ju verkligen hålla tyst i början, kan förstå det också. Men nu har ni ju en anledning att berätta.

Ja, precis! Som tur var gick det enkelt att övertala sambon, han förstod att jag inte ville ljuga för henne. Lyckades dölja för dem att jag inte drack på midsommar, men det kändes inte lika farligt ;) Så jag åkte förbi efter jobbet och berättade! Sa faktiskt typ som du föreslog fast jag inte hade läst det innan, haha.

Min syster och mina bästa kompisar har redan fått veta, och jag gissar att vi lär behöva berätta för mina svärföräldrar när vi åker på semester med dem, men resten får nog vänta några veckor till :)
  • lillyarn
    Längtan är stor skrev 2019-06-27 21:53:45 följande:

[quote=79720097][quote-nick]lillyarn skrev 2019-06-27 21:05:48 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan på bim och sen på digitalt, ska vara i v 4+6 idag men idag började jag blöda och blöder än.

Blöder du färskt rött blod eller brunt blod? Om det är brunt så betyder det att blodet är gammalt.

Det började som lite brunt och nu typ som vanlig mens,rött.

Inte färskt.

Har haft menvärk hela denna veckan men mot kvällen har den tilltagit
  • Delinda

Tack för svar! Skönt att du inte oroar dig. Jag har två ma i bagaget, därav väldigt orolig. Vi gör IVF och kliniken stänger snart så jag ska på en första VUL idag för att kolla så det sitter på rätt ställe och förhoppningvis har rätt storlek för sin ålder. Håll gärna tummarna! <3 Ska passa på att fråga läkarn om den där veckorndikatorn då. Återkommer med svar!

MissKelli skrev 2019-06-27 21:01:01 följande:

Jag har också BF 25 feb. Jag tog ett digitalt igår på 5+0 och det visade också 2-3. Tänker att än behöver vi nog inte oroa oss. Däremot vid 6+0 bör det verkligen ha slagit över. Än kan det ju vara att urinet inte var nog koncentrerat eller precis vid gränsen att slå över.

Ska du gå på något VUL? Jag har ett bokat på 6+6 och vill bara spola fram tiden!

Svar på tråden BF februari 2020