• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • LindaV1985
    dah skrev 2019-07-14 17:07:20 följande:

Det är nog olika när man berättar... Jag väntar oxå nr 3 nu, mina barn är 6 o 9 år. Hade ett MA i våras o var glad att vi inte hunnit berätta för barnen... även denna gång tänker vi tidigast efter fullgångna 12 veckor o att UL för KUB ska vara gjort så vi vet att det ser ut som det ska...

Min syster berättade dock för sin då 5 åring redan i vecka 4 tror jag. Då hon mådde så illa o var så trött... hon behövde förklara varför hon helt plötsligt var supertråkig o vilade så mycket... då ska oxå tilläggas att barnets far bor långt iväg så hon är ensamstående fast med en ny sambo...

Berätta när det känns rätt för er!

Ja men jag tänker som så jag också. Vill först ta reda på så att står rätt till, innan man ger någon förhoppning till barnen. :)

Jag mår illa ca 80% av dagen, kan inte äta något speciellt, har slutat dricka vin, slutat o röka ecigg (som barnen dessutom märkt!) jag är oerhört yrslig, o tröttheten ska vi inte ens tala om. Barnen tror mamma är sjuk varje dag. Stackars mina pojkar :) Vad de kommer skratta när de får reda på orsaken sen... ;)

Det kan inte vara lätt o vara ensamstående till en 5åring och dessutom må så dåligt. Fy..
  • LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-15 10:35:32 följande:

Hej! Hur mår ni alla?

Jag är i vecka 10+0 idag och är fortfarande extremt trött, svullen om magen (ser verkligen gravid ut vilket är lite jobbigt då det är mer fett och svullna tarmar haha). Hade en tight kjol på mig i lördags och min mage syntes massor på kvällen.. Brösten är ju också svullna och vill inte köpa större bh än då jag gissar att de kommer växa lite till. Just nu känns de flesta precis på gränsen till för små och de ?skaver? runt om och är osköna.

Hur döljer ni magen på bästa sätt? Jag har alltid haft haft ganska tighta kläderna och har inte så mycket bra toppar/klänningar så hur har ni gjort det? Nu är jag ledig, men även om leggings är det skönaste så get det inte så mycket support över magen så den ser stor ut haha!

Jag var tillbaka på jobbet igår efter 4 veckor semester. Tog på mig mina vanliga arbetskläder men efter dagen så hade jag Såå ont i magen. Har stressat så mycket under hela dagen dessutom, så fick antagligen något i form av MagKatarr. Plus att byxorna satt enormt tajt över magen. Tänkte ju inte jag på när jag stapplar in på jobbet, en måndag morgon kl 6 haha!

Ska fixa större kläder som sitter skönt. Mjukisar går jag i när jag är hemma, eller mjuka shorts! Så skönt! Vet inte riktigt hur länge till man ?kan dölja? det... :)
  • Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-16 07:07:18 följande:

Jag var tillbaka på jobbet igår efter 4 veckor semester. Tog på mig mina vanliga arbetskläder men efter dagen så hade jag Såå ont i magen. Har stressat så mycket under hela dagen dessutom, så fick antagligen något i form av MagKatarr. Plus att byxorna satt enormt tajt över magen. Tänkte ju inte jag på när jag stapplar in på jobbet, en måndag morgon kl 6 haha!

Ska fixa större kläder som sitter skönt. Mjukisar går jag i när jag är hemma, eller mjuka shorts! Så skönt! Vet inte riktigt hur länge till man ?kan dölja? det... :)

Haha, känner igen det där! Har haft kostymbyxor som suttit tight, men ok på morgonen och när jag lämnade jobbet efter dagens slut så knäppte jag upp knappen första jag gjorde typ och det var så skönt! Hur kändes det att vara tillbaka på jobbet? Har du mycket symptom Bush nu?
  • Lisa-m

Hej. Är i v 10 (9+3). Fick rveta att jag hade två hjärtan som puckade på tidigt vul! Galet. Vi är i chock om än positiv sådan. Vi har ett barn som blir 4 år om 4 månader. Nu hoppas vi att det blir något.

• Lisa-m
    Marita B skrev 2019-07-05 15:03:18 följande:

Hej alla!

Plussade 15 juni efter IVF. Har idag varit på tidigt ultraljud; vecka 6+2 och fått reda på att vi väntar tvillingar. Bf är i februari, men det är långt kvar till dess. Just nu önskar vi bara att bådas små hjärtan fortsätter att ticka på lika fint som idag.

Grattis! Hoppas våra tvillingar kämpar på!
  • LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-16 13:52:25 följande:

Haha, känner igen det där! Har haft kostymbyxor som suttit tight, men ok på morgonen och när jag lämnade jobbet efter dagens slut så knäppte jag upp knappen första jag gjorde typ och det var så skönt! Hur kändes det att vara tillbaka på jobbet? Har du mycket symptom Bush nu?

Haha underbart ju... när man känner sig sådär lite lagom tjock ;) Måste nog berätta för chefen idag, innan andra misstankar kommer - har ändå slutat röka ecigg plus blivit lite tjock då ;)

Jo jag har en hel del symptom. Mår illa konstant hela dagen, kissnödig flera gånger per dag (och ett par gånger om natten), är trött fortf, ömmar i brösten, plus att yrseln kommit på besök ett flertal gånger. Andningen är jobbig, känns som man får ta djupa andetag om vartannat, och jag blir andfådd jätte lätt (räcker med att gå upp på övervåningen här hemma).. magkatarr om de nu har med graviditeten o göra - ingen aning. Men känner av det nästintill varje dag. Känner mig hungrig ofta men kan inte riktigt äta när som helst, är inte sugen på mat eller något men ibland måste hag tex ta en macka eller lite youghurt bara för att kurrandet i magen ska släppa. Det som försvunnit är mensvärken som jag hade i början... har så mkt annat så de räcker kan jag tycka hehe ;)

Jo jag har haft högre temp än vanligt? Typ feber toppar, vet inte om det är så bra då jag läst lite om feber tidigt i graviditeten. Men ska ta upp det med BM imorn när jag ska dit :)

Hur är det med dig? Har du mycket symptom?
  • annaveronika84

Hej! Ny här i tråden, skrev en gång i juni precis efter plusset men har sen avvaktat lite. Är nu i v 11, 10+1 och skulle gärna vilja följas åt och utbyta lite erfarenhet och funderingar. Någon som funderar på att starta en till fb-grupp? Jag är 35 och skulle gärna höra vad ni som är "lite äldre" tänker

• Nube
    annaveronika84 skrev 2019-07-17 10:34:32 följande:

Hej! Ny här i tråden, skrev en gång i juni precis efter plusset men har sen avvaktat lite. Är nu i v 11, 10+1 och skulle gärna vilja följas åt och utbyta lite erfarenhet och funderingar. Någon som funderar på att starta en till fb-grupp? Jag är 35 och skulle gärna höra vad ni som är "lite äldre" tänker

Hej! Jag är också 35 och är nu i v 10+3. Hur mår du? Är det ditt första barn? Jag väntar mitt andra, har en flicka på 13 månader.
  • Nube
    Eklund12321 skrev 2019-07-14 14:10:07 följande:

hej alla! En till här med bf i februari, är i vecka 11 nu (10+5) hänger gärna med i gruppen men förstår inte riktigt hur man skriver till någon här på familjeliv är väldigt ny haha, så om ngn vill förklara för mig är jag väldigt tacksam ^^

Hej! Välkommen :) om du klickar på hjulet som finns i höger hörna och sedan "citera" kan du svara någon eller skriva till någon :)
  • annaveronika84
    Nube skrev 2019-07-17 12:53:46 följande:
    Hej! Jag är också 35 och är nu i v 10+3. Hur mår du? Är det ditt första barn? Jag väntar mitt andra, har en flicka på 13 månader.
    Jag mår ganska bra nu, har haft ont i brösten sen 6 dagar efter ÄL, det är väl mitt "värsta" symptom. Har även känt mig typ som sjuk till och från, och extremt trött. Inte så värst illamående, bara lite allmänt osugen på viss mat osv. Det är vårt första barn och jag är så sjukt glad och förväntansfull. Ska på inskrivning nästa vecka, blodprov och sen ul för KUb. Har du gjort kubtest?
Svar på tråden BF februari 2020