• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Nube
    annaveronika84 skrev 2019-07-17 13:04:14 följande:

Jag mår ganska bra nu, har haft ont i brösten sen 6 dagar efter ÄL, det är väl mitt "värsta" symptom. Har även känt mig typ som sjuk till och från, och extremt trött. Inte så värst illamående, bara lite allmänt osugen på viss mat osv. Det är vårt första barn och jag är så sjukt glad och förväntansfull. Ska på inskrivning nästa vecka, blodprov och sen ul för KUb. Har du gjort kubtest?

Jag gjorde kub med dottern och nu ska jag göra det i augusti. Hade inskrivning förra veckan.

Kul med första barn! Det är så spännande :)
  • 4troll
    annaveronika84 skrev 2019-07-17 10:34:32 följande:

Hej! Ny här i tråden, skrev en gång i juni precis efter plusset men har sen avvaktat lite. Är nu i v 11, 10+1 och skulle gärna vilja följas åt och utbyta lite erfarenhet och funderingar. Någon som funderar på att starta en till fb-grupp? Jag är 35 och skulle gärna höra vad ni som är "lite äldre" tänker

Jag är 35 fyller 36 i sommar. Detta blir dock vårt fjärde barn. Fick de tre första när jag var mellan 25-30 år, kännde mig då ganska ung som mamma (de flesta andra var äldre). Har alltid velat vara relativt ung förälder men så blev jag plötsligt 35 och gravid med en sladdis. Lite åldersnoja till och från samt lite mer orolig när jag vet att riskerna är något större när man är äldre, en del tankar vad omgivningen skall tycka, men mest med antalet barn och inte så mycket för åldern. Går in i v10 idag. Kub om knappt 3 veckor.
  • LindaV1985

Heeeej, idag hade vi äntligen tid för ett tidigt ul. Allt såg jätte bra ut, det lilla hjärtat pickade på som det skulle och den lilla rörde på sig :) Så mysigt!

IDAG är det första gången jag verkligen Tar till mig den här graviditeten.. har inte riktigt riktigt Vågat då man inte vet om det liksom är något där inne i magen, eller om hjärtat ens dunkar. Men det har jag fått bevis på nu. Så otroligt skönt! Sen blev jag fram flyttad ett par dagar, från 8+6 till 9+1 (enligt bm) och 9+3 (enligt bm som gjorde ultraljudet!) Så himla spännande!!!

Har fått tid för KUB också, det ser jag nog fram emot mest. :) Då ska vi få ett datum också som den lilla blir beräknad. Har någon mer gjort något ultraljud och fått någon bild? Jag fick två. Helt ofattbart att denna lilla ärta ligger i min mage just nu <3

• Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-18 19:28:52 följande:

Heeeej, idag hade vi äntligen tid för ett tidigt ul. Allt såg jätte bra ut, det lilla hjärtat pickade på som det skulle och den lilla rörde på sig :) Så mysigt!

IDAG är det första gången jag verkligen Tar till mig den här graviditeten.. har inte riktigt riktigt Vågat då man inte vet om det liksom är något där inne i magen, eller om hjärtat ens dunkar. Men det har jag fått bevis på nu. Så otroligt skönt! Sen blev jag fram flyttad ett par dagar, från 8+6 till 9+1 (enligt bm) och 9+3 (enligt bm som gjorde ultraljudet!) Så himla spännande!!!

Har fått tid för KUB också, det ser jag nog fram emot mest. :) Då ska vi få ett datum också som den lilla blir beräknad. Har någon mer gjort något ultraljud och fått någon bild? Jag fick två. Helt ofattbart att denna lilla ärta ligger i min mage just nu <3

Åhhh vad mysigt! Vi ska göra ul på måndag. Vi gjorde ett tidigt då jag inte visste hur långt gången jag var i vecka 6+3 (vilket var det jag trodde minus 1 dag!) och bebis såg inte direkt ut som något annat än en larv med pickande hjärta så ser fram emot att se något lite större och bebisliknande haha!
  • Barnlängtan31år

Åh, stort grattis!

Gjorde också VUL idag :) Vecka 9+1. Så fantastiskt att få se minibebisen röra på sig! Känns så overkligt! Det är vårt andra VUL, gjorde ett i vecka 7 också. Så det var stor skillnad i storlek! Nu kanske man kan våga tro på att det kommer bli något på riktigt! :)
  • Längtar201981

Jag är gravid i v 8+4. För två dagar sedan gjorde jag ul pga att jag har en stor cysta i magen som ska opereras bort (allt var bra med fostret). Igår morse fick jag en liten röd blödning och sedan fortsatte det med lite brunt. I natt blödde jag mer rött och har också haft ordentlig molvärk så att jag hade svårt att sova. Blev så orolig och säker på missfall så jag åkte in för en koll.

Hon sa att allt såg bra ut och hjärtat slog. Blev såklart lättad och glad men oron är kvar.

Kan kroppen stöta ut ett levande foster som istället dör iom det? Att fostret inte först måste dö själv för att kroppen ska göra sig av med det?

• Ritzy

Så spännande! Kul att ni fick bilder också! :) Jag var inne på tidigt ultraljud (bor för övrigt i London) för ett par veckor sedan (är nu i 9+2), eftersom jag hade haft en del magvärk och var lite orolig för att allt inte stod rätt till. Då fick vi se en liten böna med bultande hjärta och allt såg normalt ut! Kändes för mig också som att det var på riktigt då, man vet ju liksom inte annars om det är kvar därinne...
  • LindaV1985
    Carrie123 skrev 2019-07-18 22:18:22 följande:

Åhhh vad mysigt! Vi ska göra ul på måndag. Vi gjorde ett tidigt då jag inte visste hur långt gången jag var i vecka 6+3 (vilket var det jag trodde minus 1 dag!) och bebis såg inte direkt ut som något annat än en larv med pickande hjärta så ser fram emot att se något lite större och bebisliknande haha!

Åh så himla mysigt ju! Det kommer garanterat vara stor skillnad från första gången då ni gjorde UL. :) så skönt när man ser det lilla hjärtat picka på. Stort lycka till!
  • LindaV1985
    Ritzy skrev 2019-07-19 10:39:38 följande:

Så spännande! Kul att ni fick bilder också! :) Jag var inne på tidigt ultraljud (bor för övrigt i London) för ett par veckor sedan (är nu i 9+2), eftersom jag hade haft en del magvärk och var lite orolig för att allt inte stod rätt till. Då fick vi se en liten böna med bultande hjärta och allt såg normalt ut! Kändes för mig också som att det var på riktigt då, man vet ju liksom inte annars om det är kvar därinne...

Ja det var snällt av de o skicka med bild bevis :) Ja man blir en aning mycket lugnare när man ser det pickande hjärtat. Det har varit min största marddröm. Ska tillbaka om ca 3 v för KUB. Ska bli spännande o se hur den lilla har växt på sig tills dess. :)
  • LindaV1985
    Längtar201981 skrev 2019-07-19 10:28:19 följande:

Jag är gravid i v 8+4. För två dagar sedan gjorde jag ul pga att jag har en stor cysta i magen som ska opereras bort (allt var bra med fostret). Igår morse fick jag en liten röd blödning och sedan fortsatte det med lite brunt. I natt blödde jag mer rött och har också haft ordentlig molvärk så att jag hade svårt att sova. Blev så orolig och säker på missfall så jag åkte in för en koll.

Hon sa att allt såg bra ut och hjärtat slog. Blev såklart lättad och glad men oron är kvar.

Kan kroppen stöta ut ett levande foster som istället dör iom det? Att fostret inte först måste dö själv för att kroppen ska göra sig av med det?

Vad skönt att allt såg bra ut med den lilla. Jag har aldrig hört talas om att fostret lever när kroppen stöter bort det, kanske är möjligt men ovanligt? Tycker du borde ringa en BM o rådfråga? Eller ring 1177 för rådfrågning. Man blir lite lugnare om man kan få svar på sin fråga såklart. Hoppas allt står bra till! Lycka till! :)
Svar på tråden BF februari 2020