• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • LindaV1985

Nu skulle jag tycka det vara kul o vara med i en FB grupp. Men vet inte hur jag ska göra? Är inte så ?hajj? på de där med Facebook ;) någon som vill hjälp mig?

• dah
    LindaV1985 skrev 2019-07-20 07:10:12 följande:

Nu skulle jag tycka det vara kul o vara med i en FB grupp. Men vet inte hur jag ska göra? Är inte så ?hajj? på de där med Facebook ;) någon som vill hjälp mig?

Se inlägg #245 den 11 juli, cutepoison har tagit på sig att starta en till Facebook grupp. Skicka ett meddelande till henne...
  • cutepoison
    dah skrev 2019-07-20 09:20:23 följande:

Se inlägg #245 den 11 juli, cutepoison har tagit på sig att starta en till Facebook grupp. Skicka ett meddelande till henne...

Jag startade inte en grupp eftersom det inte var så många som ville gå med. Kontakta admins i den stora fb gruppen istället, t.ex t123.
  • Delinda

Läste ikapp några sidor tillbaka i tråden och såg att några varit oroliga gör att de haft för lite symtom. Ville bara skriva några lugnande ord om att jag varit med om motsatsen; de gånger jag mått riktigt dåligt har det inte gått vägen och när jag mått bra har det gått bra. Finns alltså de som varit med om både och så tror inte få symtom behöver vara negativt alls (i mitt fall har det uppenbarligen inte varit så).

Denna graviditet mår jag bra. Var på tidigt VUL idag (8+3) och hittills ser allt bra ut gällande storlek och tickande hjärta. Har en mkt jobbig bakgrund med tuffa IVFer, missfall och utomkveds. Håller alla tummar för att detta är en liten kämpe som kommer få bli sonens syskon <3

• LindaV1985
    cutepoison skrev 2019-07-20 13:06:25 följande:

Jag startade inte en grupp eftersom det inte var så många som ville gå med. Kontakta admins i den stora fb gruppen istället, t.ex t123.

Vad synd! Men vi kanske är några nu? Som vill följas åt? :)
  • Eklund12321
    LindaV1985 skrev 2019-07-20 22:26:18 följande:

Vad synd! Men vi kanske är några nu? Som vill följas åt? :)

Jag hänger gärna med i en grupp :D
  • LindaV1985

God kväll. Idag fick jag hem första plaggen till den lilla i magen - body och tossar från Livly. :) Anledningen till att jag handlade så pass ?tidigt? är för jag kom på en sån himla bra idé som jag tänkt göra till barnen. Då vi fortf inte har berättat något än, så tänkte jag ge de varsin present efter KUB (fre 16/8) hoppas vi klarar oss dit utan misstanke, magen växer ju för var dag som går ;)

Tänkte då ge en body till stora killen, med en liten lapp från ?bebis? och en bild på ultraljudet. :) Och till lilla tänkte jag nästan likadant men bara det att jag tänkt måla en bild på min mage med en liten bebis där inne, också någon fin text, och ultraljuds bilden. Tror det kan bli uppskattat från båda mina barn. :) Det ska bli så himla mysigt! Nu som först börjar jag verkligen längta. Längta efter att få boa lite, längta efter allt mys i vinter. Hoppas tiden kommer gå fort bara.

Gick in i v 11 (10+0) igår, och bara dessa 3v som jag vetat om detta - har det gått fruktansvärt fort. Vilket jag är tacksam för. :) Snart v 12!! Hoppas ni alla mår fint tjejer! <3

• Irene122
    Eklund12321 skrev 2019-07-20 22:34:12 följande:

Jag hänger gärna med i en grupp :D

Efter att jag gjort ultraljudet nästa vecka och om det visar sig att allt ser bra ut vill jag gärna också vara med i en Facebookgrupp, jag törs inte gå med i något innan jag varit på ultraljud och får se att lill*n förhoppningsvis har det bra <3
  • dah

Hej!

Hur går det för er andra? Har de flesta flyttat över i FB-grupp eller?

Själv är jag idag gravid 10+3. Jag hade i söndags en mörkbrun blödning o igår bruna flytningarvåra, hade i våras ett MA o blev nu såklart orolig att de

• dah

Hej!

Min mobil lever ibland sitt eget liv - hann inte skriva klart...

Hur går det för er andra? Har de flesta flyttat över i FB-grupp eller?

Själv är jag idag gravid 10+3. Jag hade i söndags en mörkbrun blödning o igår bruna flytningar, hade i våras ett MA o blev såklart orolig att det skulle upprepa sig... fick en akut-tid för undersökning o VUL igår - o vilken lättnad när jag fick se det lilla hjärtat slå o att hen rörde sig o att det var rätt storlek för grav-längden... hoppas nu att det förblir så bra tills nästa UL (KUB)... Vi se med spänning framemot det då vi tänkt att sen berätta för våra andra barn

Svar på tråden BF februari 2020