• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Frostälva
    Frostälva skrev 2019-08-27 18:03:58 följande:

Hoppar in här.
    Plussade igår. beräkad runt 27 april typ.

Barn nr 2.

LOL! Stryk mig... bra koll jag har Drömmer
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Mia5

OCH har ingen aning om varför det blev två frågetecken, som om jag inte riktigt har koll på hur många ungar jag har sen innan hahaha. Skulle blivit en smiley.

• Flima

Välkommen Mia! :) Sidan verkar ha svårt att visa smileys...

En allmän frågan till alla som varit gravida tidigare: hur känns foglossningar? Jag har haft lite ont i ländryggen senaste veckan men jag vet inte om det är en gammal låsning som börjat spöka igen eller om det är foglossning, haha!

• Mia5

Mina foglossningar har mest känts mellan låren, i höfterna och i ljumskarna, som en molande stickande värk. Men det kan till hundra procent säkert kännas i ryggen också. Fick foglossning i vecka 12 redan när jag väntade min minsta. Denna gången har jag knappt känt av något än

• Gravidbarnnr1

Hej!

Jag har bf den 20 februari 2020 och är ute efter en facebookgrupp?

• Kexsmula

Hej! Jag är 34 och gravid med andra barnet med beräknad födelsedatum 17/2. Går in i vecka 16 nu om jag räknat rätt.

Helt oplanerat och jag upptäckte det sent eftersom min mens varit väldigt oregelbunden och har dessutom långa cykler. Har en tvååring nu och hade egentligen velat vänta åtminstone ett år till innan nästa men vi bestämde oss för att behålla ändå. Har redan varit på ett tidigt ultraljud men tyvärr var det för sent för KUB-test men hon gjorde ett NUP istället och allt såg bra ut av det hon kunde se, så jag håller tummar och tår att allt är bra med den lilla. Hon rullade runt, vinkade och sög på tummen. Vi kunde tyvärr inte se kön än, men jag och sambon tror att det är en flicka.

Set blir planerat snitt denna gången också och jag är trots det livrädd och hoppas att det går bättre än förra snittet vilket var en mardrömsupplevelse.

Min äldsta kommer vara ca 2 år och fyra månader när bebis kommer och jag funderar på hur vi ska göra med vagn. Det måste bli en tvillingvagn har jag förstått men de ser så klumpiga ut. Vilka tvillingvagnar är smidigast att köra och tar minst plats? Några tips?

• L1234

Undrar också om det finns någon fb-grupp, skulle gärna vill öka vara med

• L1234

Undrar också om det finns någon fb-grupp, skulle gärna vill öka vara med

• Bleha
    Biffemmi skrev 2019-07-11 15:39:56 följande:

Toppen! Jag skickade ett meddelande till dig

Går det fortfarande att gå med i gruppen?
Svar på tråden BF februari 2020