• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • annaveronika84

Jag plussade 5/6. Min första graviditet, är 35 år. Jätteglad men lite orolig för missfall. Är gärna med i Facebook-grupp.

• bebis2020

Jag plussade den 7 juni och har BF 18 februari. Har nog inte riktigt förstått detta ännu, är vårt första barn och allt är så abstrakt. Är såklart livrädd att det inte ska gå vägen och känslorna svajar verkligen upp och ner hela dagarna. Följs gärna åt här :)

28 år, förlovad. Precis plussat.
  • Mangi

Jag plussade idag, bf 14 Februari. Känner mig så glad och förväntansfull, vet inte hur jag ska kunna somna ????

• Carrie123
    Mangi skrev 2019-06-11 22:17:36 följande:

Jag plussade idag, bf 14 Februari. Känner mig så glad och förväntansfull, vet inte hur jag ska kunna somna ????

Grattis! Vad kulGlad Ar det ditt forsta barn? Har ni forsokt lange?
  • Irene122
    Issa90 skrev 2019-06-09 15:22:10 följande:

Enligt olika appar och bf uträkningar på webben så är det allt feån 12-15 februari, sonen är en dag tidig :D

Trötthet mest, lite molvärk mest, å ena bröstet gör ont! Haha vad har du för symptom?

Oj så spännande :D. Ja, det är nog mest lite molvärk. Har svårt att förstå att jag verkligen är gravid eftersom man inte märker något än :). Känner mig så nojig över hur jag ska undvika sommarens alla festligheter, vad ska man säga? Vill helst inte berätta för så många innan v 12.
  • Issa90
    Irene122 skrev 2019-06-12 17:37:03 följande:

Oj så spännande :D. Ja, det är nog mest lite molvärk. Har svårt att förstå att jag verkligen är gravid eftersom man inte märker något än :). Känner mig så nojig över hur jag ska undvika sommarens alla festligheter, vad ska man säga? Vill helst inte berätta för så många innan v 12.

Haha jag har extremt svårt att förstå att hag är gravid! Jag å sambon är i chock tror jag haha

Men precis å givetvis kommer det alltid tillställningar som gör det svårare att dölja, men man lär sig tror jag, tillslut är man ett proffs! Haha

Jag tror kanske vi kommer berätta för närmaste ändå de som jag ändå skulle berätta för om de skulle bli något tokigt :P men längtar tills jag fått göra första tidiga ultraljudet :D
  • kommerintepånåtnamn

Hejsan.

Testade positivt för en vecka sen och det kom som en chock pga har bara varit tillsammans med min kille i två månader och jag är 39 (har inga barn sen tidigare).
    Enligt alla appar borde lilla ynglet komma runt 8 februari men sån där får man väl se senare (om det håller). 
    Har inte ringt nån bvc än (v 5+5 idag) för vet inte var jag ska gå. 
    Bor i Stockholms län och jobbar inne i stan. Samtidigt kanske man inte vill åka in till stan när man är stor som en valross på slutet... 
    Nån som hört något om Mama Mia i Nacka forum?

• cutepoison

Har precis plussat med vårt andra barn. Sonen är född augusti 2016. Bf är enligt appen 20/2 - 2020. Vi har gjort Ivf, någon annan här som också gjort det? Vi bor nära Göteborg. Någon annan som också gör det?

• KarolinaH

Hej!

Jag plussade igår (onsdag 12/6), ett par dagar innan BIM och är nu i vecka 3+5 vilket ger ett BF runt den 20/2. Jag hade egentligen inte tänkt testa förrän efter att mensen var sen, men jag har varit superyr och illamående och haft en molande värk i magen, så misstanken om att jag var gravid fanns ju där. När jag såg pluset kunde jag knappt tro det! Det känns så overkligt just nu, jag har längtat efter att bli mamma i nästan hela mitt liv och att faktiskt nu vara på god väg dit känns helt sjukt!

Jag är frivilligt ensamstående och har blivit gravid genom privatinsemination, efter många års research och funderande fram och tillbaka. Just nu är jag superglad, nervös eftersom det är så himla tidigt, och, även fortsatt, yr och illamående :P 

Eftersom jag är ensam så har jag ingen att prata med. Jag vill inte berätta för någon än, då det är så hiiimla tidigt och risken för att det inte skulle bli något alltid finns där. Jag känner det som att jag håller på att bli knäpp! Graviditeten är det enda jag kan tänka på, svårt att fokusera på jobbet, svårt att sova på nätterna. Hur har ni andra det? Är det kanske lite lättare när man har någon att ventilera med, eller är ni lika obsessive som jag är? 

En annan fråga - är det någon som har ett bra tips på gravidapp? Jag har laddat ner PregLife som jag tycker är rätt bra, men kanske finns någon ännu bättre?

• Sabien

Grattis alla fina!! 

Jag plussade i söndags och är i vecka 8 (7+0).
    Jag har BF 29 januari. Men jag är rätt säker på att det lär bli februari barn. Hoppas det är okej att jag är med ändå hehe;) 

Jag MÅSTE tipsa om appen preggers. Där jämför dem din bäbis med en frukt och jag var blåbär i v7 och nu inatt blev jag hallon. Jag blev såå glad. 

På tisdag ska jag på hälsoundersökning. Hoppas jag lyckas få vaginalt ultraljud. Vill bara höra att allt är okej. 

Mina symptom är mensvärk (sitter ständigt, irriterande som f*n), ömma bröst, konstig matlust, ständigt hungrig men illamående, TRÖTT SÅ TRÖTT, humöret är ju sisådär hehe och omotiverad. 

Jag är 21 år gammal och jag hade tyckt det var as kul om någon ville dela upplevelser eller liknande? 

Svar på tråden BF februari 2020