• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • justawoman

Plussade på ett Clearblue test igår. BF 19 feb 2020

Jag är snart 32 år och detta är vår första ?

• HoppasHoppas01

Jag plussade igår! 
    Helt sjukt, första riktiga försöket, min första graviditet.
    Det konstiga är att jag hade mens 2-5 juni?!? Blev helt chockad pga det, men två olika test visar tydligt positivt. CB digital 1-2 veckor. 

• Carrie123
    HoppasHoppas01 skrev 2019-06-17 09:14:37 följande:

Jag plussade igår! 
    Helt sjukt, första riktiga försöket, min första graviditet.
    Det konstiga är att jag hade mens 2-5 juni?!? Blev helt chockad pga det, men två olika test visar tydligt positivt. CB digital 1-2 veckor. 

Men vad kul, grattis! Hur kommer det sig att du testade, hade du symptom? Gissningvis hade du en valdigt tidigt al helt enkelt. 

Jag plussade med pa forsta "forsoket" (slutade med min p-ring 12/4) och vi sa "blir det sa blir det". Da det varit mycket pa vara jobb och en del resor ifran varandra har vi knappt haft sex och eftersom min mens aldrig kom efter ringstoppet (fick den jag altid far under ringuppehallet) och jag kande mig lite konstig sa tog jag nagra test (man kan ju inte vara saker Skrattande). 
  • Carrie123
    justawoman skrev 2019-06-17 05:46:32 följande:

Plussade på ett Clearblue test igår. BF 19 feb 2020

Jag är snart 32 år och detta är vår första ?

Grattis! Valkommen hitSkrattande. Har du manga symtom?
  • gunbran

Hej! Jag ser ut att få höra hit, men det känns fortfarande helt overkligt, så jag kanske håller lite låg profil i början.

Har blivit gravid med 5 barnet, men det är sambons första. Jag trodde det var kört då jag är 45 år, men tydligen har en liten klamrat sig fast mot alla odds. Nu ska den lille bara hålla sig kvar också! Känns som att det blir en lång, orolig och skakig resa, men det är det värt alla dagar i veckan! BF 19/2

• Sofiatheresa

Jag är gravid med mitt första barn, och är den första i kompisgänget som ska få ett barn. Har så mycket tankar och funderingar.. När träffar man en barnmorska för första gången?? Är rädd att boka en tid och sen få ett tidigt missfall, hur går man tillväga med sånt??

• t123

Vill ni nyplussade vara med i en hemlig Facebook-grupp för oss med BF februari 2020 kan ni skriva privat meddelande till mig så berättar jag hur ni ska göra :) Vi kan fortfarande ta in ett antal till innan vi stänger för att inte bli för många :)

• Mamma19880907

Hej alla :) plussade idag 17/6 , är i v.4 och bf 27/2

Har 2 barn sen innan en på 6 år som oxå är född i februari och en på 1 år född juni

Bor i Värmland är 30 blir 31

• Carrie123
    Sofiatheresa skrev 2019-06-17 17:54:31 följande:

Jag är gravid med mitt första barn, och är den första i kompisgänget som ska få ett barn. Har så mycket tankar och funderingar.. När träffar man en barnmorska för första gången?? Är rädd att boka en tid och sen få ett tidigt missfall, hur går man tillväga med sånt??

Grattis! Vilken vecka ar du i? 
    Tyvarr vet jag inte hur det funkar i Sverige da jag bor utomlands, men det kan nog vara bra att ringa dem och fraga da det ar sommar och kanske svarare att fa tid? 
    Jag ar supernojig och har googlat formycket pa det mesta... Ar i vecka 6+2 tror jag, men ska gora UL pa torsdag och da vet jag mer exakt. Ar nervos infor UL, men om allt ser bra ut sa kommer det kannas toppen! Min man ar valigt bra och sager att man kan liksom inte gora nagot utan vi kan bara gora det vi kan och hoppas att det gar bra sa du far forsoka tanka sa medHjärta
  • Carrie123

Det har med hunger.. Nar jag precis plussat for ett par veckor sedan ville jag inte ata nagot da jag inte var hungrig och speciellt inget fett eller friterat, men nu ar jag ett stort svart hal! Klarar inte att ata grot till frukost med jordnotssmor och banan langre som jag gjorde innan (testade i fredags och madde sa illa....!) utan ater nu en smorgas med ost, notter och yoghurt till frukost och ar fortfarande hungrig. Idag har jag lagt till en clementin och en kaka (haha, bra naringFlört) och kan inte vanta tills lunchen om en timme och vet att jag kommer bli hungrig efter 2 sekuner igen.. Ska ata sotpotatis och lax till lunch och kyckling med vitkal till middag (jag har craving pa pizzasallad som min man hatar sa blir smorstekt hehe). 

Vad ater ni som mellis och nagon som kanner som jag? Vill ata forhallandevis nyttigt och naringsrikt bade for min och fostrets skull. En frukt hjalper inte och at mycket proteinbars innan + som mellanmal da jag tranar en del och det ar smidigt, men vill inte ata for mycket sant langre. 

Kan ma lite illa ibland och framst efter mycket mat. Igar nar jag kom hem tryckte jag i mig nagra notter, korv i brod och chips till middag for jag var sa hungrig och kunde inte laga nagot annat som gick tillrackligt fortObestämd

Svar på tråden BF februari 2020