Våga bada med risk för UVI
Jag vet inte hur jag ska göra. Är tidigt gravid och blivit bjuden av min mamma utomlands tillsammans med min son 5 dagar och kommer då vara i vecka 20.
Lite bakgrundsinfo om ni orkar läsa och ge mig tips:
Jag är över-nojig. Men saken är den att när jag var gravid med sonen, så fick jag, vad läkaren Trodde, UVI i vecka 24. Fick kraftiga kramper i magen, kraftig smärta i ryggen. Fick åka in och tog urinprov. Inga bakterier syntes, endast blod. Strax efter började jag kissa blod. Tappen opåverkad. Fick Pencillin och det gick över..
Hade sammandragningar sen varje dag, kanske 20-30st om dagen.Enligt BM normalt sålänge dom inte gjorde ont eller kom regelbundet. Urin visade bra.
Mot slutet kraftiga SD som liksom inte gjorde ont, men var tvungen att koncentrera mig på andningen. (har ni haft så??)Sen födde jag sonen i raketfart (3timmar) 3veckor för tidigt (vilket iofs inte är någon fara eller För tidigt) men väl på förlossningen konstaterades lätt UVI. Funderar nu i efterhand om dessa SD och att han föddes så fort och lite tidigt hade med UVI:n att göra. Även fast det inte visade något på urinprov. Dessa kraftiga SD som jag var tvungen att andas igenom hade jag ett par veckor innan FL. Normalt?
Vågade inte bada sen den sommaren när jag var gravid.
Jaja, nu vill iallafall min mamma bjuda mig och sonen utomlands.
Men jag känner att det kommer bli varmt, och man kommer ju vilja bada. Men känner inte att jag vill öka risken för UVI. Är för orolig.
Hade ni hängt med ändå? Typ badat till benen? Sonen kommer ju inte vara på det djupa ändå..och kommer ju ha familj där som kan bada med honom också. Elller hade ni badat i havet ändå?
Kan man förebygga UVI genom att dagligen dricka massor med citronvatten te.x? Eller är det bara en obevisad huskur/myt?
Är så kluven, hur hade ni gjort? =)