Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2021-06-16 14:57:19 följande:
    9 kvinnliga ministrar
    2 arabiska ministrar
    Karine Elharrar, en veteran i Knesset, har muskeldystrofi och är energiminister
    Nitzan Horowitz (hälsominister) & Idan Roll (biträdande utrikesminister) är öppet homosexuella
    En troende premiärminister
    Detta är Israels 36:e regering. Detta är Israel.
    Gänget som röstade igenom att palestinier blir B-medborgare i sitt eget land och arabisla plockades bort som officiellt språk, eller var det förra gänget?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-17 18:38:15 följande:

Skulle det vara ett bekymmer för dig om judarna blev mördade och fördrivna?

Skulle det vara ett bekymmer för dig om Missermajser blev mördad och fördriven? Fast i omvänd ordning kanske.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-06-17 06:59:28 följande:
    Amnesty har noll trovärdighet i vad de producerar. Infiltrerade av islamister. Publicerar rena lögner.

Bara ta det sista i ditt inlägg:

Om covid-19 vaccin. PA har ansvaret för sjukvård för sina medborgare, inte Israel. PA har vägrat ta emot vaccin av Israel, som erbjudit vaccin. Skulle Israel tvångsvaccinerat personer som lever under PA's styre? Föreställ dig vilket ramaskri det skulle blivit.
    Amnesti bryr sig nog inte små människors lilla hatkorståg utan jobbar på för alla förtryckta människor.

Nice. Först ockuperar Israel områden, blockerar, isolerar, inför sanktioner och terroriserar de palestinska invånarna, och sedan ska de fixa ett eget vaccinationsprogram.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-06-19 11:39:57 följande:
    Att man kan tycka att det är tragiskt att såväl judar kan bli mördade eller fördrivna som att palestinier kan bli mördade och fördrivna är inte en självklarhet för alla.

Själv tycker jag att det är ett bekymmer när kritik av staten Israel jämställs med antisemitism, det riskerar att förvandla något avskyvärt till bara ytterligare en politisk klyscha bland alla andra politiska klyschor.
    Så länge båda sidor skyller på att den andre är värre och vägar kompromissa kommer de att skjuta och bomba skiten ut varandra. De har helt och hållet sig själva att skylla - både israeler och palestinier.

Vad som är värre är att båda sidor förstås försöker få med sig andra och all kritik mot respektive sidas handlande ska ses som kritik mot själva statens existens. Båda blir ju på så vis oantastliga om omvärlden valde att gå på den skiten - vilket de flesta inte gör. Men de står på sig båda två. Helst ska de väl utveckla sin evighetskonflikt till ett världskrig.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-19 11:03:34 följande:
    Israel som stat bygger inte på judendomen som religion utan på det skyddsbehov som utövare av judendomen har.

Att förneka behovet av judiskt självbestämmande är i praktiken att förneka judarnas skyddsbehov och då är du där och tassar kring de gamla antisemitiska föreställningar om att "judarna gnäller" och "det är inte synd om judarna" och "judarna har sig själva att skylla" osv.

.
    Skyddsbehovet är konkret. Det är fakta. Islam som religion och islamistiska rörelser som politiska enheter ser judarna som sina fiender som skall utrotas. Barnen på Västbanken lär sig redan från skolålder att judarna skall dödas.

Du kan inte förneka det faktiska skyddsbehov som finns.
    Jo, man kan förneka att ett skyddsbehov som inte finns, inte finns. Judarna själva är ju medvetna det och bor lite här och var. Det bor betydligt fler judar utanför Israel än i Israel.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-21 15:39:36 följande:
    Bra, då bör du också se behovet av judiskt självbestämmande.

Sedan, de exakta formerna och gränserna för detta självbestämmande. Det kan man diskutera.
    Bra, då bör du också se behovet för alla med ett skyddsbehov som finns och kommer till Sverige att bygga egna små självbestämmande stater här och mobba skiten ur övriga.

Sedan, de exakta formerna och gränserna för detta självbestämmande. Det kan man diskutera, men romerna kunde få ett stycke mark säg i och runt Sölvesborg med rätten att mobba alla SDare och kritik mot det skulle klassas som antiromskt och rasistiskt {#emotions_dlg.djavulsk}
  • nihka
    Missermajser skrev 2021-06-21 13:41:50 följande:
    Jag ser ett skyddsbehov för både judar och palestinier.  Detta är både ett inre och ett yttre skyddsbehov men jag är förnuftig nog att inte tro att jag äger en lösning på bekymret.
    Ja, främst från varandra
  • nihka
    Missermajser skrev 2021-06-21 18:36:39 följande:
    Ja fast egentligen inte judar eller araber i sig. Det är väl snarare så att judar och araber tillsammans behöver skydd från sina respektive politiska och religiösa extremister.
    Precis så!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-06-22 06:48:28 följande:
    Och därmed är dagens Israel någonting som behöver bejakas och försvaras.

Bra!
    .
    Vem har sagt det? Dagens Israel missköter å det grövsta. Inget att bejaka och försvara. Samma gäller Palestina. Båda är en skamfläck på världskartan.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-06-28 20:24:00 följande:
    Hahaha! Nu ska till och med Hitler stöpas om till förhatlig vänsteranhängare. Det var därför han som en av världens rikaste män gasade kommunister - för att han var så väster
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?