-
Fy fan vilket obehagligt inlägg. Så fruktansvärt illa som jag tycker om SDs politik och deras megafonledare så skulle jag ändå aldrig drömma om att tro dem kapabla till folkmord och förintelse.nattuw skrev 2021-10-10 16:18:14 följande:Han kanske tänker förorda den gamla beprövade "slutliga lösningen" som lösning på problemet.
-
Eller om man tänker mer logiskt så valde han att flytta till SD där han får mer gehör för dylika tankar. Det är därför jag tycker det är så bra att SD finns. Fungerar som en slags skitmagnet.RebeckaZ70 skrev 2021-10-12 12:22:31 följande:
Läste att den där omtalade SD-tjänstemannen tidigare arbetade
för ID och Margot Wallström, var det kanske där han fick sina antisemitiska åsikter?
-
Nej, igen. Man ska inte förbjuda judiska skolor. Du har ställt den frågan tidigare och fått svar på den.RebeckaZ70 skrev 2021-10-13 10:41:51 följande:
Det är ju kul att regeringen säger sig vara mot antisemitism, men varför ska man förbjuda judiska skolor?
www.svd.se/kritiken-kan-bli-olagligt-att-starta-judisk-skola
Hillelskolan visar väl på utmärkta resultat till skillnad mot många andra?
-
Trodde du verkligen att alla världens stora ledare skulle samlas kring antisemitism? Man skickar förstås lämplig representant.Flash Gordon skrev 2021-10-13 14:21:43 följande:
Det går dåligt med att tvätta den Socialdemokratiska byken, verkar det som.
Pompa och ståt när Löfven ska "bekämpa antisemitism" i Malmö men det vill liksom inte riktigt lyfta.
De kom helt enkelt inga "världsledare" till Malmö för att kämpa, sida vid sida med Löfven.
Charaden är just inte mer än charad för de andra ländernas ledare
.
Partiets spinn lär dock vara att det hela är en stor succé.
Lite som när Bolund hävdade att han satte agendan vid klimatmötet, trots att han inte ens var inbjuden att sitta vid vuxenbordet på mötet.
Om du tar en liten paus i gnällandet kan du läsa den här artikeln. När Löfven avslutar mötet sammanfattar han vad man kommit fram till:
www.dn.se/sverige/massivt-sakerhetspadrag-och-stora-avsparrningar-vid-forintelsekonferensen-i-malmo/
SD-Jomshof tycker inte att det är ett problem med judar i Sverige, så generöst av honom:
"Nej, jag har aldrig sett det som ett problem eftersom den judiska gruppen är så pass liten."
-
Samma som här då. De som SD vill leka med vill inte leka med SD.FDFMGA skrev 2021-10-24 17:00:27 följande:
Idag känner jag mig ovanligt vänligt inställd till Israel, vars ambassadör är mycket tydlig om inställningen till SD.
? Jag har självfallet inga intentioner att lägga mig i Sveriges demokratiska process. Men jag kan säga att detta är en moralisk ståndpunkt som handlar om extremhögerpartier med rötterna i nazismen. Vi har inte, och har inte för avsikt att skaffa oss, någon kontakt med SD. De kan säga att de stödjer Israel, men man måste också titta på vad de inte stöder. Vi kommer inte heller att ha kontakt med öppet islamofoba partier. Det gäller även för andra länder i Europa.
www.dn.se/sverige/israels-ambassador-vi-vill-inte-ha-nagra-kontakter-med-sd/
-
Jag gillar det inte heller, men än så länge drar iaf M gränsen vid att sitta i en gemensam regering med SD. Räcker dock inte för att de ska få min röst igen.FDFMGA skrev 2021-10-24 20:33:00 följande:Inte riktigt, tycker jag.
Jag anser att både M och KD har knackat på och blivit insläppta i SD:s lekstuga.
Men det är en annan diskussion.
Idag får man var glad att Israel säger nej till den svenska brunhögern. -
Jättebra att de håller sig sysselsatta så blir det mindre tid att skriva motioner om hunddagis i riksdagshuset för SD-riksdagsledamöterna jyckarFDFMGA skrev 2021-10-24 21:45:17 följande:Nu förbereder ju sig SD för vilka departement de sk styra i händelse av en brunblå valseger, Åkesson vill ta över justitiedepartementet om jag minns rätt.
Men även utan SD i regeringen så får M och KD dansa efter Åkessons pipa.
Det är ju bara att se till vilket inflytande C har haft på regeringspolitiken.
Då hoppas jag på en ren alliansregering igen eller en ny mittenregering med en borgerlig statsminister. -
Är det någon som har blivit avstängd för antisemitism?Flash Gordon skrev 2021-11-03 23:27:22 följande:Var försiktig med vad du skriver nu.
Än så länge är det, vad jag vet, bara en signatur här inne som fått inlägg bortplockade och blivit avstängd för antisemitism. Bli inte den andra.
Här kan du läsa om definitionen på antisemitism.
www.holocaustremembrance.com/resources/working-definitions-charters/working-definition-antisemitism
Läs och fundera på om du är och tassar på fel marker.
Det har jag inte sett.
Någon tyckte det var antisemitiskt av mig att skriva att ingen ska ha ett eget land för att mobba ut andra grupper utan man får samsas under samma tak.
Troligtvis nån mobbare. -
Vad han egentligen säger är att om du står på dig om kritiken mot Israel kommer han att anmäla dina inlägg. Och kanske lyckas med nåt.Linnie skrev 2021-11-04 03:58:23 följande:Tackar verkligen ödmjukast för varningen, även om jag inte kan se att jag skulle vara antisemit gällande något.
Men det är verkligen svårt att förstå att det skulle vara antisemitism för att man inte håller med Israels regering i alla avseenden.
Det vore ju galet! Då borde man bli avstängd för att man tilldelar andra regeringar kritik också. Och då skulle vi inte längre ha demokrati.
Jag har några judiska vänner, både svenska och israeliska, så är verkligen inte kritisk till judar på något sätt.
Och hela min släkt på ena förälderns sida är frimurare..
Tusen tack iaf..
Det är bara kritik mot Palestina som tas emot. Allt annat är "lögner". Tanken att fred är ett delat ansvar finns inte.
Pro-israelisk propaganda som reklam för IDF har postats. Min egen ställning att både Palestina och Israel har gjort sig skyldiga till många övergrepp över lång tid mot varandra ses som "lögner" om Israel, men inte om Palestina.
Och antisemitism. Förstås. -
Sedan finns det personer som tycker att förintelseförnekelse är helt OK, men ändå ställer sig på Israels sida.Flash Gordon skrev 2021-11-04 08:34:28 följande:Det är många som tycker att de inte är antisemiter - och sedan vräker ur sig saker som är antisemitiska med hänvisning till att de "kritiserar Israel".
Det verkar som det blir en jobbig krock med SDs islamofobiska syn och det nazistiska arvet med förintelsen så man vet inte riktigt vilken fot man ska stå på.