Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2021-11-04 13:58:11 följande:
    Det känns ju väldigt seriöst att bli hopbuntad med Iran och Nordkorea när vi är en rättstat i topp 30 på demokratiindex (27) före ett antal EU länder som t.ex Italien och Grekland. Är väldigt upptagen för tillfället men kan återkomma om lögnerna om Gaza m.m.
    Du tål ju inte Israelkritik. Lyckligtvis är inte alla israeler så utan många vill ha fred och arbetar aktivt för fred med goda insikter om vad man själv kan göra bättre.

Ett ställningskrig med två resoluta sidor som båda skyller på att allt är den andras fel leder ju ingen vart.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    pyssel skrev 2021-11-08 20:28:37 följande:
    Din slutkläm där om avståndstagande från antisemitism ställer snarare frågetecken vid din invändning mot att en vänsterskribent starkt ifrågasätter att kyrkan gör gemensam sak med antisemitiska organisationer som även har tydliga kopplingar till terror.
    Ungefär som att du deltar i den här tråden och därför gör gemensam sak med alla andra som deltar i den
  • nihka
    pyssel skrev 2021-11-08 20:48:34 följande:
    "Konferens"

"Seminarium"

Frau Ibn Rushd.
    "Klimattoppmöte"

"Klimattoppmöte"

"Klimattoppmöte"

• nihka
    pyssel skrev 2021-11-09 06:14:31 följande:
    Kvick kan man i alla fall inte anklaga dig för att vara, i någon av bemärkelserna. Repetition är kunskapens moder, så recitera på (det andra går inte att öva).

När K.B tänkt efter kan han säkert förklara skillnader i att "vara med"
    "K l i m a t t o p p m ö t e"

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-01-27 08:17:43 följande:

https://www.expressen.se/nyheter/mira-21-du-fods-med-att-du-maste-forsvara-dig/

Malmö, styrt av vänster i 100 år.

? Samtidigt en blottad antisemitism ändå upp i den socialdemokratiska, politiska gräddan. 

Varför är antirasisterna så tysta om judehatet?

? Det är tyvärr inget nytt, att de som utger sig för att vara antirasister alltid ?glömmer bort? att ta sig an antisemitismfrågan. Jag blev inte förvånad. Jag upplever att det är så i vänsterkretsar och kopplat till Israel. Då vill man inte ta i det.?

Jag tycker äkta synd om dig. Att gå runt hela dagarna år efter år och tycka synd om sig själv för att man tror att ingen på vänsterkanten bryr sig om antisemitism.

De flesta oavsett om de är vänster, höger eller mittemellan fungerar på samma sätt. Inte nog med att de inte särskilt bryr sig om antisemitism, de tänker för det mesta inte ens på att judar existerar precis som man inte tänker på exempelvis inuiter, mormoner och laestadianer.

Men när man sätter sig ner och tänker riktigt noga på orättvisor i världen och har gått igenom krig, folkmord, svält, människohandel och en jävla massa annat plus coronavirus tänker man fortfarande oftast inte på judar. Eller inuiter, mormoner och laestadianer.

Men ibland gör man ändå det. Det händer något antingen negativt eller positivt och det dyker upp i media. Då tänker gemene man oavsett politisk hemvist på det som det rapporteras om.

Det betyder inte att det inte finns något intresse alls däremellan. Det finns engagerade människor, föreningar, organisationer och intressegrupper rakt över det politiska spektrat som driver de frågor som du påstår särskilt vänstern struntar i.

Jag tror den här tråden är dålig för dig och att särskilt två personer utnyttjar dig och ditt intresse i frågan för att driva sitt generella vänsterhat.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-01-29 13:59:17 följande:

Moderaternas nya regeringsunderlag..

https://sverigesradio.se/artikel/sd-politiker-atalas-for-hets-mot-folkgrupp-misstanks-ha-malat-hakkors

Läskigt. Särskilt att det handlar om en kyrkopolitiker. Lite som att sexuella övergrepp från kyrkans företrädare känns värre än från mer oheligt håll.

Man förväntar sig lite mer av vissa än andra och fallet blir längre.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-01-29 17:46:27 följande:
    Absolut inte. Same old, same old ,,,

Det här är en av huvudanledningarna till att det palestinska styret inte kan jobba för fred med Israel. Detta och deras antisemitism.

Fatah och Hamas behöver Israel som yttre fiende för att kunna peka på dem när deras egen korruption hamnar i fokus. "Det är juden som är vår olycka!" proklamerar de samtidigt som de försnillar miljoner och miljarder av allt bistånd som skänks till dem.

Som i ett tidigare inlägg: nästan 100 % av palestinierna i östra Jerusalem vill fortsätta leva under israeliskt styre.

Och självklart borde Sverige omedelbart stoppa sitt miljardbistånd till "Palestina". Sverige behöver inte göda korruptionen där.
    Du glömde några citattecken "Flash":

"palestinska"  "Israel" 

"Fatah"  "Hamas" "Israel"  "juden"

"palestinierna" "Jerusalem"  "israeliskt" 

"Sverige"  "Palestina". "Sverige" 

Mvh

"nihka"
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-01-30 10:17:25 följande:
    Klart att Löfvens kära syster måste få lite bidrag till det lilla huset i öknen.
    OT. Tråden handlar om antisemitism, inte lyxkåkar i öknen
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?