RebeckaZ70 skrev 2022-01-27 08:17:43 följande:
https://www.expressen.se/nyheter/mira-21-du-fods-med-att-du-maste-forsvara-dig/
Malmö, styrt av vänster i 100 år.
? Samtidigt en blottad antisemitism ändå upp i den socialdemokratiska, politiska gräddan.
Varför är antirasisterna så tysta om judehatet?
? Det är tyvärr inget nytt, att de som utger sig för att vara antirasister alltid ?glömmer bort? att ta sig an antisemitismfrågan. Jag blev inte förvånad. Jag upplever att det är så i vänsterkretsar och kopplat till Israel. Då vill man inte ta i det.?
Jag tycker äkta synd om dig. Att gå runt hela dagarna år efter år och tycka synd om sig själv för att man tror att ingen på vänsterkanten bryr sig om antisemitism.
De flesta oavsett om de är vänster, höger eller mittemellan fungerar på samma sätt. Inte nog med att de inte särskilt bryr sig om antisemitism, de tänker för det mesta inte ens på att judar existerar precis som man inte tänker på exempelvis inuiter, mormoner och laestadianer.
Men när man sätter sig ner och tänker riktigt noga på orättvisor i världen och har gått igenom krig, folkmord, svält, människohandel och en jävla massa annat plus coronavirus tänker man fortfarande oftast inte på judar. Eller inuiter, mormoner och laestadianer.
Men ibland gör man ändå det. Det händer något antingen negativt eller positivt och det dyker upp i media. Då tänker gemene man oavsett politisk hemvist på det som det rapporteras om.
Det betyder inte att det inte finns något intresse alls däremellan. Det finns engagerade människor, föreningar, organisationer och intressegrupper rakt över det politiska spektrat som driver de frågor som du påstår särskilt vänstern struntar i.
Jag tror den här tråden är dålig för dig och att särskilt två personer utnyttjar dig och ditt intresse i frågan för att driva sitt generella vänsterhat.