Babyblues eller post partum?
Vi hade längtat så efter ett barn och mot slutet var allt vi ville att barnet skulle komma. Nu när bebis är här känns inget som vi trodde. Jag hamnade i en psykos några dagar efter förlossningen (som i sig blev ett trauma).
Jag fick diagnosen post partum depression. Men bara en dag efter jag började medicinera med oxascand vände det snabbt. Jag fick ta igen sömn och kom på fötter igen. Därför bad jag om att få avbryta behandlingen så jag kunde börja amma igen.
Nu när jag inte tar något ångestdämpande får jag 2-3 dippar varie dag. Börjar storböla och känner domedagstankar som ?vad har jag gjort?? och ?kommer jag klara detta??. Allting blir då nattsvart och jag får en del overklighetskänslor. Sen går det över och det känns helt bra igen.
Vi överväger här hemma om jag ska börja med antidepp eller härda ut? Finns det fler som känner igen sig? Gick det över? Kom de där lyckokänslorna tillslut? Hur länge varade det osv? Undrar även om någon ammat samtidigt som denne tagit antidepp? Hur lång tid tog det innan det började verka? Fick du en dipp innan de började verka och hur lång var den dippen?