Mitt barn försökte visa snoppen
Mitt barn blottade sig i lekparken och försökte visa snoppen inför några äldre tjejer! (ca 10 år). Bör jag oroa mig?
Mitt barn blottade sig i lekparken och försökte visa snoppen inför några äldre tjejer! (ca 10 år). Bör jag oroa mig?
Ja, du bör oroa dig. Barn gör som vuxna och han har varit med i något olämpligt sammanhang och tar efter asocialt beteende.
Jag skulle inte oroa mig för mycket. Han har upptäckt en ny kroppsdel och vill visa den för andra utan att veta att det är fel. Ett syskonbarn hade en period då han gärna ville visa upp rumpan hit och dit innan han förstod att så gör man inte.
Hur gammal är grabben? Är han 4 är det ingen grej, det är bara att prata med honom om vad som är acceptabelt beteende. Är han 8 så är det nog något som inte stämmer.
Hur gammal är grabben? Är han 4 är det ingen grej, det är bara att prata med honom om vad som är acceptabelt beteende. Är han 8 så är det nog något som inte stämmer.
Min 10 åring har börjat med det nyligen.... (igen, han hade en period då han visade rumpan flera år sedan).
Nu är det snoppen som flashas. Jag märker att han sett något "vuxen material" på sin mobil och tror det kan hänga ihop med det.....
Snacka med din 11-åring. Lugnt och vänligt. Berätta om hur andra ser på det där beteendet och ha en dialog om vad han kan göra istället..
Jag var 10 när jag häpet och förtjust upptäckte att jag kunde runka, spruta och hur skönt skönt det var.. allt är så nytt, klart det kan gå lite galet sådär i början..
Gör ingen grej av det. Chill. Noja inte alls ännu..