naano skrev 2019-08-02 17:45:05 följande:
Hej på er! :)
Här går allt också bra. Jag fick ge upp amningen, vart så sjuk med feber som inte gav med sig. Fick antibiotika och började med ersättning fast det tog emot jätte mycket. Men men.
Lillgrabben är idag 4 veckor gammal.. galet. Stoppa tiden!!
Han är otroligt snäll, sover mycket, ligger och tittar när han är vaken och är bara världens underbaraste. :)
Hos oss ger vi sista kvällsflaskan vid 23.30-midnatt nån gång och sen vaknar han som en liten klocka efter 3-3,5 h och vill ha mat. Sen somnar han om och sover till ca 6-8 Nån gång.
Nu är vi på husvagnssemester och jag var galet nervös för hur det skulle gå på nätterna men det går väldigt bra hittills så jag hoppas det håller i sig.
Hur mår ni i kropparna efter förlossningarna?
Frökenbea: min son kräktes väldigt mycket också de första dagarna. Jag tror han mådde illa av allt fostervatten som kom upp. Det var väldigt mycket som kräktes upp både dagtid och nattetid men gav med sig efter ett par dagar. Tror du det kan vara det eller är det något annat? Hoppas att ni får åka hem snart och att hon mår bra!
Alltså jag är fasiken sugen på en 4e.. helt sjukt.. haha! Den känslan kanske ger med sig sen.....
Haha, jag är sugen på en FEMTE, fast om ett år kanske :)
Vad som orsakade hennes kräkningar är oklart. Hon har dock inte kräkt en enda gång sen 23 igårkväll. Så skönt! Och hon har ammat rätt mycket idag. Men hon har låg energinivå och nåt värde som är förhöjt på grund av kräknimgarna och brist på näringsupptag.
Vi måste vara inlagda tills söndag antagligen. Ikväll flyttas vi från lund till malmö med ambulanstransport eftersom hon måste ha dropp kopplat hela tiden.
Det är så sorgligt att det lilla livet ska få en så tuff start :(