• Sasu

Tråden för juli-bebisar 2019

Här går det bra, Lillan sov hela 7!! Timmar inatt! Blev helt paff när hon väckte mig kl.5 på morgonen istället för kl.2 :) är så stolt över att hon sov hela natten! Nu sitter vi här och tar det lugnt en stund innan jag ska fortsätta med städningen inför besöket från hennes gudmor ikväll! :)

• Sasu
    frökenBea skrev 2019-08-02 12:24:17 följande:

Wow! Grattis till sömnen hehe :) hur gammal är lillan nu då?

Vi åkte till sjukhuset igårkväll pga kaskadkräkningar och aptitlöshet samt helt utslagen.

Det gjordes massa prover och vi e här fortfarande. Fortsättning följer.

Blev 3 veckor igår :)

Usch då! Har ni fått något svar på vad det kan bero på?
  • Sasu
    Hoppasnu123 skrev 2019-08-20 12:34:17 följande:

Ni som fick stygn nertill, när har de trillat bort? Någon som haft besvär? Eller märkt när de försvunnit?

Har helt för mig att det sas att de brukar sitta 1-2 veckor å sen trillar bort ( bland all annan information man fick på bb...)

Mina ha suttit en månad nu.. fick svaret att de lossnar av sig själva å att jag skulle höra av mig igen om jag har besvär av dem..

det har jag väl för visso inte, men det blöder lätt och man känner sig ju mer återställd när stygnen är borta..

jag fick 3 stygn ner till, har bara märkt när 1 har ramlat av. tror min kropp absorberade de andra 2 :) de sa på BB att antingen så absorberar kroppen stygnen eller så ramlar de av efter några veckor :) jag kan iallafall inte känna några stygn längre!
  • Sasu
    Hoppasnu123 skrev 2019-08-20 16:31:40 följande:
    Hur lång tid tog de innan det trillade bort?

Jag har med för mej det.. de jag har sitter i mellangården, så är ju inte helt optimalt vid toabesök .. så vet att iaf 1 finns kvar..
    efter ca. 2 1/2 vecka hittade jag stygnet i bindan, mina satt också i mellangården
  • Sasu

Hej! återupplivar denna tråden lite då jag behöver lite råd!
    Min lilla blev 2 månader igår, och hon har snart inte bajsat på snart 36 timmar.. är detta normalt?? hon brukar bajsa en eller 2 gånger om dagen, hon helammas! jag vet att de kan bajsa endast 1 gång i veckan.. men blir ju orolig när hon helt plötsligt slutar sköta magen! Hon är inte spänd om magen och har inte ont när jag känner.. men hon fiser som bara den. Kan någon lugna min oro? ska kontakta BVC om hon inte bajsar nu över helgen..

• Sasu
    närkommertrean skrev 2019-09-06 18:02:27 följande:

Helt normalt. Mitt förra barn helammades och bajsade inte på 17 (!) dagar när han var i samma ålder. Det kom en bajsexplosion tillslut! På BVC sa de att de bokade tid hos barnläkare efter 21 dagar.

Ojdå! Då kanske jag inte behöver oroa mig än då! Avvaktar någon vecka till då :) märker nog om hon börjar få ont i magen!
  • Sasu
    frökenBea skrev 2019-12-12 22:22:16 följande:

Hej på er!!

Min lilla tös har varit lite upp och ner med sömnen. Hon är såå aktiv på dagarna, har varit rätt så tidigt. Och ja, det är lite samma här med nätterna...jag ammar plus att sambon jobbar heltid 7-16...så det är jag som matar och ligger halvvaken när 7nte lillan kan komma till ro.

Kvällarna är det mest jag också...sambon lägger sig vid 20.30-21, så jag är själv uppe och kämpar med den lilla piggelinen!

Sambon har dock börjat ana min irritation, tror jag,, över att han lägger sig, så de senaste kvällarna har han inte lagt sig förrän hon somnat.

Dock får jag ge honom cred för att han nässtan var helg, både lör o sön går upp med henne och låter mig sova till både 9 och 10!!

Men ja, det är int elätt att få ihop det och alltid ha energi!

Min dotter har gått in i någon period nu när hon tycker att mellan kl. 01:30 och 04:30 är en perfekt tid att leka! Har varit så nu i snart en vecka, så här lever man på kaffe och går och lägger sig kl. 19. Hon somnar som tur är lätt på kvällen, men är omöjlig att få till sömns på natten. Enda anledningen att jag fick sova hela natten idag var att hon fick sin vaccinering igår, så hon var extra trött, så är glad över att ha fått 9 timmars ostörd sömn!

Skönt att du får sovmorgon på helgerna, min sambo är ju uppe hela nätterna och går och lägger sig kl.5, så han är ju utslagen halva dagen sen, men han tar dottern 2 timmar på lördagen och söndagen så jag kan få lite sömn på dagen också. Vi har ju också fått gå över till delamning, så sambon kan ju ta nattningen nu eftersom hon får ersättning, så det är ganska skönt att slippa det ibland :)
  • Sasu
    frökenBea skrev 2019-12-13 08:41:58 följande:

Oj! Sån lyx att ha en sambo som är uppe på nätterna! Då har han lite andra arbetstider antar jag...

Min lilla har extremt svårt att komma till ro på kvällen... somnar oftast inte förrän vid 21-22

Sen vaknar hon oftast vid 01 och flera gånger fram till morgonen. Sen sover hon på morgonkvisten vid 6-8 och sen på förmiddagen kan hon sova några timmar.

Sen dagtid är hon extremt intensiv. Otålig om man inte underhåller henne. Så jag känner mig extremt dränerad emellanåt, på energi. Som många andra antagligen.

bara på helgerna han är uppe på nätterna, han jobbar dagtid mån-fre, men det händer ju att han tar hand om dottern ifall hon vaknar på helgnätterna.

min somnar mellan 17-19, vaknar mellan1-2 och om jag har tur så somnar hon om och sover till 05:30, om hon inte somnar om somnar hon om vid mellan 4-5 och vaknar igen kl.06, sen somnar om och sover till 9.

sen sover hon ca varannan  till tredje timme på dagen.

min mjölk har ju börjat sina, så det räcker inte till kvällen längre, trots att jag maraton ammade i 2 veckor, så vi kör ju på ca60% amning, 40% ersättning. Vet inte riktigt vad som kan orsaka att det rinner, men du kan ju helt enkelt ha lite extra mjölk trots att bröstet inte blir spänt?
Svar på tråden Tråden för juli-bebisar 2019