frökenBea skrev 2019-12-13 08:41:58 följande:
Oj! Sån lyx att ha en sambo som är uppe på nätterna! Då har han lite andra arbetstider antar jag...
Min lilla har extremt svårt att komma till ro på kvällen... somnar oftast inte förrän vid 21-22
Sen vaknar hon oftast vid 01 och flera gånger fram till morgonen. Sen sover hon på morgonkvisten vid 6-8 och sen på förmiddagen kan hon sova några timmar.
Sen dagtid är hon extremt intensiv. Otålig om man inte underhåller henne. Så jag känner mig extremt dränerad emellanåt, på energi. Som många andra antagligen.
bara på helgerna han är uppe på nätterna, han jobbar dagtid mån-fre, men det händer ju att han tar hand om dottern ifall hon vaknar på helgnätterna.
min somnar mellan 17-19, vaknar mellan1-2 och om jag har tur så somnar hon om och sover till 05:30, om hon inte somnar om somnar hon om vid mellan 4-5 och vaknar igen kl.06, sen somnar om och sover till 9.
sen sover hon ca varannan till tredje timme på dagen.
min mjölk har ju börjat sina, så det räcker inte till kvällen längre, trots att jag maraton ammade i 2 veckor, så vi kör ju på ca60% amning, 40% ersättning. Vet inte riktigt vad som kan orsaka att det rinner, men du kan ju helt enkelt ha lite extra mjölk trots att bröstet inte blir spänt?