Ellen07 skrev 2019-08-11 22:27:27 följande:
Grattis till era bäbisar!
Skulle vilja dela med mig min erfarenhet av magont och skrikandet på eftermiddag och kväll ! Vi hade riktigt kämpigt på kvällarna fr 8 till 12 på kvällar sedan vår dotter var en vecka tills de här sista dagarna , hon är 4 v nu! Provade Sempers magdroppar dock en gång per dag men fick tipset att ge 3 ggr per dag och nu funkar jättebra och hon är helt lugn och sover hela kvällarna med ! Mycket mindre gasig! Jag ammar och får ersättning med!
Vi lägger henne i babynest i sin egen säng bredvid våran. Ibland sover hon mellan oss i babynest då är man inte orolig när hon ligger där annars hade inte vågat utan babynest!
Så skönt att ni lyckades hitta nåt som hjälpte <3
Usch, så frustrerande d måste va när bebis skriker så många timmar :(
Min lilla tjej skriker inte så mycket men hon har nån varannan dags rytm. Natten till igår va jättebra, då sov hon typ från 23-08.30 med 2 eller 3 avbrott för mat. Inatt har hon varit vaken typ HELA NATTEN:( skriker inte men blir fruktansvärt otålig och frustrerad när hon ligger o ska sova. Kan somna i vagnen eller vid mitt bröst men det är som att hon känner på sig när en annan ska sova...då vill hon ha uppmärksamhet. Jag blir galen och vet inte vad jag ska göra för att få henne att somna, vet att hon har ätit, ny blöja, har inte ont,,,,,hur gör man då? :(