SarisHaglis skrev 2019-11-18 06:35:22 följande:
Hej på er. Länge sedan jag var in hit. Ser att det är många frågor om magarna, vi har också haft lite krångel. Aldrig förstoppad, men gaser och lös i magen, nästan vattnigt. Jag ger honom Nan pro 1. Ett bra tag var det sådär krämigt, mjukt, glansigt som är normalt, men sedan 2-3 veckor har det vart löst, samt symtom med att han river sig i tandköttet och verkar besvärat av det. Hjälper med alvedon som jag ger 1 gång 2ml. Inte alla dagar utan när det är olidligt för honom och inte kan sova eller äta. Kan ju vara tänder som är På gång och därför lös i magen. Får se då..
Sen nu när tröttheten börjar svikta så kan jag inte låta bli att irriteras och undra om det är rättvist. Vi har kört att jag lägger bebis och sambon 5 åringen, det är lätt att lägga båda barnen, när man vet hur man ska göra med lillen. Brukar inte vara nå problem. Men efter vi lagt barnen så blir det att vi får ju egen tid som det så fint heter, och jag gör det jag vill ett tag och sedan förbereder jag flaskor, dosering och vatten inför natten med lillen. För det är inte så att sambon säger något eller viftar för att ta det ansvaret. Jag får lov att därmed lägga mig kring 20:30-21:00, för att få ihop timmarna om natten. Bebis vaknar nu oftast vid 02:00 och vill ha mat, somnar om lätt men vaknar igen vid 05:00. Jag får oftast kämpa med att få honom att somna om, bebis kan sova i min famn men lägger jag mig med honom i famnen så vaknar han, vill gärna gungas. Och eftersom jag inte orkar halvligga och gunga, halvvaket i sängen så går vi upp. 5 åringen vaknar av oss ca 06..
Sambon, han har ju sin egna tid fram till 23, sen brukar han gå och sova, med öronproppar, och tar ingen matning på vardagarna för han jobbar heltid 8-17, så han behöver sova ut. Han sover fram till 07:00, ringer hans klocka. Tar inget större ansvar för barnen på morronen heller..
Och tyvärr har jag märkt att även helgerna ser ut såhär, att jag går upp och sambon får mer egen tid och även sovmorgon!!
Börjar verkligen inte kännas rättvist.. Hur gör ni?
Hej :)
Ang. Nan PRO 1 så bytte dem recept för en kort tid sedan & då vet jag att flera jag känner upplevt precis samma med Väldigt löst bajs, kan de vara det du upplever?
Sen nätterna & flaskförberedening kan säga att jag upplever exakt samma sak! Matar också ca. 02 & 05, & det är alltid jag då bebis sover bredvid mig i sin bedside crib.
Något som också stör här hemma är att det bara är en person som diskar flaskor efter matning med, kan lämna en flaska på bordet för att byta blöja eller liknande direkt efter matning, den är aldrig diskad när man är tillbaka oavsett hur lång tid man låter den stå!
Vi diskuterar detta jämt här hemma men förändringen är minimal! Haha!
Då ammar jag ej längre vilket var ursäkten från sambon innan, ang varför han tog mindre ansvar.. provocerande deluxe.