Inlägg från: Naturtjej2016 |Visa alla inlägg
  • Naturtjej2016

Tom fostersäck v 9 kanske v 6??

Hej

Jag ska börja från början. Fattar nämligen knappt detta själv.

Jag plusade den 8 juni. Sen fick jag en brunaktigblödning 6 juli. Blev orolig då det inte slutade. Men var bara lite som kom när jag torkade mig när jag kissade. På måndagen 8 juli efter det brunaktiga flyttningen började. Fick jag tid för ultraljud. Då tänker jag att jag var i v 9. BF 12 Feb 2020. Sista mens 8 Maj.

Där inne hittar man endast en tom säck. Det hon säger till mig att antingen är det att jag som rök åt fel o att jag är i v 6. För i v 6 så under ultraljud ser man bara den tomma säcken.

Eller så är det ett missfall på ge. Men konstiga är att hon trodde i så fall att där aldrig varit ett foster i säcken. För det hade jag märkt när de kom ut.

Fick en tid för återbesök den 15 Juli för nytt ultraljud. Eftersom de vill kolla så det inte är ett friskt foster i v 6. Är det inte det så får jag en tablett som ska stöta ut resten. Om det inte kommit själv.

Åker hem jätte knäckt eftersom jag hoppades ändå på att kanske får se ett litet tickande hjärta.

Dagen efter ringer dom o frågar om jag fått blödning än. Jag svarar nä, det är samma läge sen det brunaflyttningen började. Frågar igen om hur detta gå ihop. Får typ samma konstiga svar som dagen innan. Men att det är nog inte så sannerligt att det är ett friskt ägg på v6. Men ligg lågt till måndag.

Nu sitter jag här idag onsdag. O tänker o gogglar och försöker få rätt sida på detta. Ringer upp barnmorska igen. Denna gången när jag frågar. Får jag svar av en annan barnmorska att det kan vara tvillingen som har stöts bort. Så kanske fortfarande ett friskt befruktat ägg i mig.

Frågar även henne om man fortfarande kan må illa som tusan om de nu skulle vara ett missfall.

Fick inget riktigt svar.

För jag har mått illa mycket senaste 2 veckorna. Har inte avtagit. Är det någon som har varit med om något liknande? Snälla dela med er om tankar o tips. Skit jobbigt att gå i denna ovissheten.

Hade sex sist den 24maj. Sen engång till efter jag plusade. Men kommer inte ihåg när det var. Har inte haft mer sex.

Barnmorskan menar att man kan räkna fel eftersom testerna är så känsliga idag. Sen kan en sperma leva kvar i kroppen i 7dygn. Tog ett nytt digitalt gravtest igår som visade gravid 3+= +5 veckors gravid.

Vad tror ni? Ska jag våga hoppas?

• Svar på tråden Tom fostersäck v 9 kanske v 6??
  • Naturtjej2016

Man är rätt inställd nu på att det är ett missfall. Men inget kul att inte veta 100%. Tycker det är konstigt att sjukvården inte kan göra mer. Utan att man måste sitta så här. Mår illa o blöder knappt. Man blir ju knäpp.

Svar på tråden Tom fostersäck v 9 kanske v 6??