• am3thystlol

Solkräm hjälp

Hej!

Jag är nu i vecka 7 och befinner mig utomlands med mycket sol.

Jag kommer på att solkräm kan vara farlig för foster. Första graviditet, osäker på allt.

Jag har då 2 krämer med mig:

Apolosophy spf30

www.apotekhjartat.se/produkt/apolosophy-sollotion-spf-30/

Aco spf50+

www.apotea.se/aco-sun-lotion-spf-50-plus-200-ml

Kan nån hjälpa till och berätta för mig om jag får fortsätta med dom? Elr nån av dom?

Tusen tack,

• Svar på tråden Solkräm hjälp
  • syntharen

Ingen fara med solkräm, apoteket hjärtat använder jag till mina barn och även på mig själv hela förra sommaren när jag var gravid och det blev en välskapt flicka i januari.

• syntharen

Okej, jag fick för mig att krämen överst var från apoteket hjärtat, dom var väldigt lika... men oavsett så är jag säker på att det inte är farligt att använda solkräm när man är gravid.

• Anonym (Anonym)

Kan inte tänka mig att det skulle va skadligt för fostret för då skulle de aldrig rekommendera solkräm till gravida.

Solkräm rekommenderas ju t.o.m till gravida eftersom hormonerna man har som gravid gör att man har en större risk att få permanenta pigmentförändringar när man vistas i solen som kan ta år att bli av med.

• am3thystlol

Ok. Tack

Jag läste nånstans att man ska undvika kemiskt skydd på nätet idag. Då fick jsh lite panik om de krämerna jag har är det elr inte. ????

• Anonym (Anonym)
    am3thystlol skrev 2019-07-18 21:48:09 följande:

Ok. Tack

Jag läste nånstans att man ska undvika kemiskt skydd på nätet idag. Då fick jsh lite panik om de krämerna jag har är det elr inte. ????

Det är ingen fara. Det står så mycket på nätet, man ska inte tro på allt.
Svar på tråden Solkräm hjälp