• louisa83

VARFÖR SOVER HAN INTE?

cosinus skrev 2019-07-24 10:24:11 följande:

Fysiskt obehag i kroppen, typ ont i magen?

Vissa barn kan då ist för att bli gnälliga bli hyperaktiva för att ignorera obehaget. Att han skriker i panik inför att sova och vaknar med vad du tolkar som nattskräck kan lika gärna vara något son stör honom fysiskt.

Med två allergiker varav den ena bara reagerat med magont så ligger det alternativet nära till hands för mig. En lågoddsare på små barn är isf mjölk. Kan vara värt att prova ta bort det 2 veckor ur er kost

Det var det första jag tänkte också. Han har förmodligen lite ont någonstans! Tycker att du ska kolla upp det här faktiskt ts. Mina tvillingar sov inte heller så mycket, men de tiderna som du beskriver är inte normala skulle jag våga säga. Det är förmodligen något som stör honom. Kan mycket väl vara så att han är allergisk mot något.
  • louisa83

Ts får jag fråga en sak? Är ditt barn fött för tidigt och legat i kuvös?

• louisa83
    1234568 skrev 2019-07-25 18:09:49 följande:

Ett bsrn som får bröstet på natten så kommer vakna av den anledningen-få bröstet. Börjar du byta ut bröstet mot en skvätt vatten så är det inte lika värt att vakna längre. Samtidigt så ökar maten dagtid om barnet inte får äta på natten, och ganska fort så finns det inget som längre väcker barnet. Magen är full när man lägger sig, och vaknar man på natten då får man bara vatten. Då brukar sömnen bli bättre också.

Men i det här fallet så verkar ts ha större problem än så. Barnet sover typ 30 min på dagen och aldrig före 11 på kvällen och sen vaknar flera ggr per natt. Det är inte normalt för en 11 månaders känner jag. Dessutom säger ts att det tar jättelång tid för honom att somna varje gång och att han skriker. Nog är det något allvarligare än när hon ammar. Timmarna han sover totalt sett är för få. Och han verkar vara trött fast han kan inte komma till ro.

När man pratar om att börja sluta amma på natten är det mest som svar på hur man ska få ett barn att sova hela natten, men som redan sover de timmar som behövs totalt sett.

Jag tycker det är uppenbart att problemet är något annat. Jag tycker det verkar som att bebisen har ont nånstans, eller har nattskräck som ts själv säger (nattskräck förklarar väl inte varför bebisen inte sover på dagen å andra sidan).

Också den här grejen som några verkar tycka, att bebisens nattsömn skulle påverkas av 10-30 min sömn på dagen, låter ju helt sjukt, vi pratar om en 11 månaders! De brukar väl egentligen sova ännu längre på dagen, och inte lägger de sig klockan 11 sedan igen.

Nej skulle vara trevligt om alla bara kan släppa diskussionen om amningen på natten, känns lite off topic faktiskt. Jag tycker att barnet skulle behöva undersökas, tror inte att det är bra för barnets hälsa att sova så lite faktiskt
Svar på tråden VARFÖR SOVER HAN INTE?