Min bebis har svårt att sova på dagen
Min bebis (11 veckor) har svårt att komma till ro och sova på dagen. Hon gullar inte vagnen eller babysittern (vill ej somna utan kroppskontakt) och bärselen och sjalen fungerar endast ibland men oftast får hon panik och blir jättearg och det slutar med att man måste ta ut henne. Hon vill helst bli buren jämt men endast vänd utåt eller i tigervila. På kvällen då vi har nattningsrutin samma tid varje kväll somnar hon ganska bekymmerslöst med mitt bröst som napp i sängen och sen sover hon från ca 20-21.00 från till 08-09.00 på morgonen med matpaus runt 01, 03 och 05 i halvsovande tillstånd. Men på dagarna är det jättesvårt att få ro på henne och få henne att somna och hon blir övertrött, ledsen och uppgiven.
Någon med liknande problem? Bör vi införa tydliga sovrutiner även på dagarna? Trodde hon var för liten för det men det fungerar ju väldigt bra på kvällen. Hur vet man när hon ska sova och hur mycket? Verkar vara mest från 4-månaders ålder man introducerar sovschema. Alla tips mottages!