Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:
Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.
Vissa personer reagerar dåligt på vacciner. Dessa ska självfallet inte fortsätta vaccineras men det är också dessa personerna som sannolikt hade drabbats hårdast av sjukdomen, då ett vaccin är en mildare variant av sjukdomen.
Däremot är vaccinen betydligt säkrare än sjukdomen är och biverkningarna är mildare.
Du gör din dotter en otjänst genom att inte vaccinera dina andra barn, om de någon gång lyckas få med sig smittan hem kommer din dotter antagligen drabbas väldigt hårt.
Dessutom, det är exakt för personer som din dotter som vaccinationsprogrammet finns till. Att alla andra har valt att vaccinera sina barn skyddar din dotter som inte kan vaccineras. Det verkar ganska motsägelsefullt att då rekommendera andra att inte vaccinera sina barn...