• Alexi

3-månaders vaccination

De vaccin som är inom det svenska vaccinationsprogrammet är ju väldigt beforskade. Dvs de har getts under en oerhört lång tid och ges mot svåra sjukdomar där sjukdomarna annars skulle kunna skada barnet för livet, jämfört med eventuella biverkningar av vaccinet. Det vaccin som ges vid 3 månader är väl mot polio bland annat, dvs en sjukdom som kan förlama ditt barn för livet.

Alla normala föräldrar tar dessa vaccin utan att tveka. Det handlar också om att skydda de barn som av medfödda sjukdomar och funktionshinder inte får ta vaccin, om de flesta andra barn är vaccinerade så minskar risken för sjukdomarnas spridning.

• Alexi
    Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:
    Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.
    Nu väntar jag bara att du ska skriva att hon fick autism också av MPR...
Svar på tråden 3-månaders vaccination