Inlägg från: IceKitten |Visa alla inlägg
  • IceKitten

3-månaders vaccination

Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:

Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.

Vissa personer reagerar dåligt på vacciner. Dessa ska självfallet inte fortsätta vaccineras men det är också dessa personerna som sannolikt hade drabbats hårdast av sjukdomen, då ett vaccin är en mildare variant av sjukdomen.

Däremot är vaccinen betydligt säkrare än sjukdomen är och biverkningarna är mildare.

Du gör din dotter en otjänst genom att inte vaccinera dina andra barn, om de någon gång lyckas få med sig smittan hem kommer din dotter antagligen drabbas väldigt hårt.

Dessutom, det är exakt för personer som din dotter som vaccinationsprogrammet finns till. Att alla andra har valt att vaccinera sina barn skyddar din dotter som inte kan vaccineras. Det verkar ganska motsägelsefullt att då rekommendera andra att inte vaccinera sina barn...
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:28:56 följande:

Så länge de inte är säkra. Svar ja.

Vaccin är inte 100% säkra, men de är betydligt säkrare än sjukdomarna de vaccinera emot. Hur är detta så svårt att förstå?
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:28:56 följande:

Så länge de inte är säkra. Svar ja.

Vaccin är inte 100% säkra, men de är betydligt säkrare än sjukdomarna de vaccinera emot. Hur är detta så svårt att förstå?
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-21 09:33:41 följande:

Har du sett vaccinskador på nära håll? Det har jag. O självklart när vi själva drabbats har vi kontakt med andra som sitter i samma sits. Nästa gång kanske det är ditt barn. Lovar du kommer ändra dig då. Tyvärr blir man inte påläst om skador förräns man själv hamnar där. Jag var med för vaccin tills vi själva drabbades. Nu påläst o önskar jag var det då med.

Jag läste på innan sonens vaccinering, om både vaccinet biverkningar och sjukdomarnas. Sjukdomarna var betydligt mer skrämmande.

Ja, jag kanske skulle ändra mig om han hade drabbats, men emotionellt påverkade människor är ytterst sällan de som gör det bästa eller rimligaste beslutet. Det finns en anledning till att en polis aldrig skulle få arbeta på ett mordfall som involverar hans/hennes familj exempelvis. Logiska och icke-drabbade är betydligt bättre lämpade till stor betydelsefulla beslut då de kan se beslutet utan rädsla.
  • IceKitten
    jag2000 skrev 2019-09-09 07:54:13 följande:
    En halv miljon danska flickor och kvinnor blev vaccinerade med Gardasil mot HPV-viruset. 1000 flickor upplevde biverkningar  283 stycken fick allvarliga biverkningar. 
    År 2015 gör Danska TV2  dokumentären ?De vaccinerede piger? som handlar om vaccinering mot HPV-virus med vaccinet Gardasil. Dokumentären säger att år 2009 började det danska cancersällskapet att göra reklam för att flickor skulle börja vaccinera sig mot HPV-viruset. Myndigheterna menade att vaccinet skulle reducera riskan att få cervikal cancer (livmodershalscancer) senare i deras liv. Vaccinet i fråga, Gardasil, var gratis till alla flickor över 12 år. Denna kampanj resulterade i att en halv miljon flickor och kvinnor blev vaccinerade och ungefär 1 000 flickor fick biverkningar av vaccinet varav 283 flickor har fått allvarliga biverkningar. 
    År 2011 beslöt Amalies föräldrar att Amalie skulle bli vaccinerad med Gardasil. Amalies mor säger att i princip alla som hon stötte på rekommenderade vaccinering mot HPV. Gardasil-vaccinet gavs i tre steg och efter ett par dagar efter vaccineringen fick Amalie kraftig huvudvärk, feber och kände sig utmattad. När hon reste sig från sängen blev hon yr. Amalie kan nu må fysiskt dåligt om hon är uppe i mer än 10 minuter och hon tillbringar mesta tiden i sin säng. Hon har inte kunnat vara i skolan i över ett år på grund av sjukdomen. Före vaccineringen var Amalie en aktiv och kommunikativ tjej.
    Nu vaccinerar man ju inte med Gardasil vid 3 månaders ålder så tack för totalt orelevant information.
Svar på tråden 3-månaders vaccination