• Nike76

3-månaders vaccination

Myrkrypet skrev 2019-08-20 09:20:17 följande:

fast det är så märkligt för när man läser om SJS så stämmer det inte alls med din dotters sjukdomsbild. Jag får en känsla av att det finns mer till den här historien än vad jag får veta. 

www.internetmedicin.se/page.aspx

det du beskriver är så EXTREMT ovanligt och när man läser på världsledande Mayo kliniken så nämner de inte ens vaccin som en orsak.

www.mayoclinic.org/diseases-conditions/stevens-johnson-syndrome/symptoms-causes/syc-20355936

så jag tror att tyvärr så hade ditt barn drabbats även om du inte vaccinerat, säkerligen beror det på någon av de andra anledningarna till att detta tillstånd uppkommer. 

När man letar orsak letar man i antikropparna vad de reagerat emot. Tex om det är alvedon som är orsaken kan de se om det finns antikroppar mot något i substansen från alvedon. I hennes fall fanns antikroppar mot vaccinet. Så 100% vaccinet.
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:38:39 följande:

Såklart hon hade antikroppar mot vaccinet, det får alla som vaccineras. Det är ju det som är vitsen med vaccination, att kroppen ska bilda antikroppar.

Men suck. Inte de antikropparna jag menade. De antikroppar som bildades som ville " stöta" bort vaccinet. Svårt att förklara för någon som inte vill förstå.
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:35:50 följande:

Din dotter fick en mycket svår och mycket ovanlig allergisk reaktion, och hon kunde fått den av antibiotika, ipren eller en vanlig infektion. Det är alltså inte vaccinet som är osäkert, utan att din dotters immunförsvar fick en överreaktion. Ja, det finns absolut barn som inte bör vaccineras, tack vare att de andra vaccinerar sig, så kommer dessa (även dina barn) bli mindre utsatta för sjukdomarna.

Så om man ska vara krass, så kan även dina barn råka ut för exakt samma sak, men då av helt andra orsaker. Risken är självklart inte hög.

Har ni screenats så ni vet att de inte har det genetiskt?

Snälla. Vi åkte till Tyskland för att träffa en expert på vaccinskador alltså doktorerat i det. Litar fullt på honom.
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:55:18 följande:

Dvs hon reagerade mot en komponent som hon inte tålde. Men som jag skrev innan. Det är inte vaccinet som är osäkert, utan er dotter tillhör den mycket lilla grupp som, tyvärr, kunde få den reaktionen. Den utlösande faktorn kunde vara antibiotika eller även en virussjukdom.

Men nu var det vaccinet. Vart vill du komma?
  • Nike76
    Myrkrypet skrev 2019-08-20 11:25:13 följande:

ok, ni åkte till tyskland och träffade en expert, du vet att "medicinsk expertis" i tysklad inte är reglerat som i sverige? Att tyskland har kliniker som profiterar på mycket sjuka människor i tex cancer? att de säger sig bota obotlig cancer? att de sedan tar ett ockerpris för en behandling som aldrig ens har en chand att bota dessa människor? vad säger det om deras medicinska etik? men för all del, åk du till tyskland och lita på dem. Jag tycker jag har sagt mitt men jag vädjar ändå till TS, vaccinera dina barn.

Du vet om att Landstinget inte skulle bevilja vår resa om det inte fanns en vetenskaplig grund? Landstinget stod för alla omkostnader. Vi med vaccinskadade barn finns. Det är ett hån att bli ifrågasatt. Vaccinfrågan är fri. Vaccinera om man vill. Vi gör det inte.
  • Nike76
    Myrkrypet skrev 2019-08-20 12:46:37 följande:

www.gp.se/debatt/d%C3%A4rf%C3%B6r-f%C3%A5r-myterna-om-vaccin-f%C3%A4ste-hos-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-1.5006167

Du vet väl om att de i Göteborg var vaccinerade väl?
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 13:03:00 följande:

Jag tvivlar inte på att din dotter fick en reaktion på vaccinet, men hon hade kanske även kunnat få det om hon fått en antibiotikakur, en värktablett (vilket är en vanligare orsak till denna reaktion).

Men än en gång, det är en mycket, mycket ovanlig reaktion. Ska man avstå från antibiotikabehandling av samma orsak, avstå från smärtlindring etc.

Man får helt enkelt bedöma nyttan kontra riskerna. För dig, som har detta inpå dig, är det inte alls konstigt att du gör den bedömning du gör, men den är inte objektiv. Du kan ta det beslutet, eftersom de flesta sjukdomarna, som man vaccineras mot, har blivit ovanliga, dvs dina barn behöver inte utsättas för smittan. Var istället glad för att andra vaccinerar, då kan du dra nytta av detta. Så du borde egentligen vara väldigt positiv att barn vaccineras, för dina barn kommer troligen slippa de flesta sjukdomarna.

Det vi får hoppas på att dina barn inte kliver på en rostig spik, bli biten av en hund eller katt, eftersom det finns en risk att de får in stelkrampsbakterier och kan bli sjuka av detta.

Om du är 60 talist som ditt nick så har du som jag inte fullt skydd mot mässling. Jag är 70 talist.
  • Nike76
    Myrkrypet skrev 2019-08-20 14:17:00 följande:

läste du artikeln?fake science!Jag vill här betona att vi i Skandinavien har världens bästa vaccinationstäckning av spädbarn och världens lägsta frekvens av plötslig spädbarnsdöd. I Scheibners texter följer man en tilltagande fixering vid ämnet med alltmer vidlyftiga slutsatser om vad vacciner kan ställa till med. Hennes inbjudningar till vaccinmotståndsmöten, bland annat i Sverige, är fyllda med finstilta faktaupplysningar av hårresande slag. Dessa är omöjliga att bemöta vetenskapligt, då det inte finns någon vetenskap bakom dem.

så nej, jag väljer att tro på medicinsk vetenskap och inte på hysteriska föräldrar som gärna vill ägga skuld på vaccin när det lika gärna (absolut mest troligt) är orsakat av annat. sorry.

För vår del var orsaken vaccin. Bara o läsa biverkningslistan av inrapporterade fall. Som jag skrev tidigare om jag var lika påläst då som nu hade ingen fått vaccination. Biverkningslistan kan man som jag gör prenumerera på. Min man är läkare. Deras lektion om vacciner var bara en lektion. Även om han är nu påläst om vacciners baksida så får han inte informera det negativa om dem. Så fungerar läkemedelsbranschen.
  • Nike76
    Pimpinellan skrev 2019-08-20 16:54:59 följande:

Bara så jag förstår vad du är ute efter- vill du att ingen alls ska vaccinera sina barn alltså? P.g.a den ytterst, ytterst minimala risken att drabbas av just den sjukdomen ditt barn fick? Vaccinationer har funnits i nån form i långt över 100 år. Smittkoppor var det första och som du säkert vet är den sjukdomen utrotad. Hur hade det sett ut utan vaccination? Och alla andra sjukdomar som nu nästan är utrotade, i vart fall i västvärlden p.g.a att vi vaccinerar våra barn. Ta polio t.e.x. Det hade min äldsta faster som mycket liten, hon haltade gravt genom hela livet. Av de miljontals barn som vaccinerats mot olika sjukdomar har ett fåtal drabbats av biverkningar som varit svåra. Men av de miljontals som inte vaccinerats i främst u-länderna har miljontals dött i de sjukdomar som går vaccinera mot. Är det dit du vill ha Sverige och västvärlden igen? Att bara rabbla över det tragiska som hände er leder ingen vart om du inte klargör din ståndpunkt överlag om vaccineringar!

Enligt dem biverkningslistor jag får finns svåra biverkningar. Enligt amerikanska har 7 barn avlidit under en 6 månadersperiod. Eller lite svinn får man räkna med?
  • Nike76
    Pimpinellan skrev 2019-08-20 17:22:54 följande:

Som jag också skrev finns grava biverkningar, men de drabbar ett fåtal. Är det skäl nog att sluta vaccinera barn ö.h.t? Kan du vara vänlig att svara på den frågan! Vill du förbjuda all vaccination- ja eller nej?

Så länge de inte är säkra. Svar ja.
Svar på tråden 3-månaders vaccination