• notnaxd

3-månaders vaccination

Hej!

Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.

Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?

För och nackdelar?

Mvh

• Svar på tråden 3-månaders vaccination
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 18:53:18 följande:
    Kontakta läkemedelsverket. Easy. Amerikanska hjälpte Canada mig med.
    Jag har den svenska, men jag undrar vilken bivekrningslista det är du får från Kanada.
  • Nike76
    Iarwain skrev 2019-08-20 18:56:47 följande:

Jag har den svenska, men jag undrar vilken bivekrningslista det är du får från Kanada.

Nä amerikanska har jag. Men när vi var med i studien i Canada hjälpte de oss att prenumerera på amerikanska. Om du har den svenska så ser du mörkertalet i allvarliga biverkningar. Den gör en mörkrädd att det inte kommer ut i media.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:06:38 följande:
    Nä amerikanska har jag. Men när vi var med i studien i Canada hjälpte de oss att prenumerera på amerikanska. Om du har den svenska så ser du mörkertalet i allvarliga biverkningar. Den gör en mörkrädd att det inte kommer ut i media.
    Men vilken biverkningslista är det du pratar om?
  • Gameofthrones
    Fialotta75 skrev 2019-08-20 18:27:26 följande:

Det har börjat dyka upp väldigt många trådar där ts har någon form av fundering om huruvida vaccin kan vara farligt där det sedan dyker upp svar efter svar av vaccinationsskeptiker. Måste vara samordnade aktioner. Svaren är fulla av svepande formuleringar om hur farliga vaccin är. Inga som helst referenser ges. I ett av svaren anges att immuniteten från vaccin ej förs över till avkomman! Nej för ingen immunitet förs över till avkomman permanent!

Sanningen är den att vaccinerna i svenska barnvaccinationsprogrammet är mycket välbeprövade dvs säkra. För folkhälsan har dessa vaccin varit revolutionerande!

Håller med dig, barnvaccinationerna är välprövade.
  • Gameofthrones

Det kommer alltid finnas folk som överdriver om vaccination om dem senaste upplägget här.

Barnvaccination är välprövade wt har dem tagit i många herrans år. Det är grunden till friskare liv.

• Nike76
    Iarwain skrev 2019-08-20 19:08:03 följande:

Men vilken biverkningslista är det du pratar om?

Svenska och amerikanska.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:15:59 följande:
    Svenska och amerikanska.
    Du skriver att den svenska är läkemedelsverkets lista, men vilken är den amerikanska?
  • Nike76
    Iarwain skrev 2019-08-20 19:17:15 följande:

Du skriver att den svenska är läkemedelsverkets lista, men vilken är den amerikanska?

Deras läkemedelsverks lista. Motsvarande den svenska.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:20:17 följande:
    Deras läkemedelsverks lista. Motsvarande den svenska.
    och vilken lista är det?
    Det borde stå i det du får via din prenumeration.
  • Nike76
    Iarwain skrev 2019-08-20 19:21:37 följande:

och vilken lista är det?

Det borde stå i det du får via din prenumeration.

Inrapporterade biverkningar.
Svar på tråden 3-månaders vaccination