Antingen eller!
Vitt
Homer Simpson eller Zlatan Ibrahimovic?
Vitt
Homer Simpson eller Zlatan Ibrahimovic?
Springsteen
Italiensk pizza eller typisk svensk pizzeria-pizza?
Midsommar
Handsprit eller handtvätt med tvål & vatten?
Sovmorgon
Jokern eller Batman?
Jag håller mig, i motsats till dig, till reglerna som TS skapade. Så sluta lipa.
Netflix
The Crown eller Homeland (TV-serier)?
(@Dr Börje: Intressant du säger Jokern i Joaquin Phoenix gestaltning. Jag gillar Batman-filmerna men har förstått att Jokern är lite av ett mästerverk. Är verkligen nyfiken på att se den snart! ;)
Tack. Jag tycker att det är roligt att du är här med. Nu postar jag inte enbart sexrelaterade inlägg i trådarna här utan jag blandar och håller mig inom ramarna för hur TS introducerade trådarna. Ni inser det alla även om det är surt för er.
Om ni vill ha en "lektråd" där sexrelaterade inlägg inte får förekomma alls så föreslår jag att ni startar nya trådar och skriver detta tydligt i reglerna. Jag skall delta i dom också och jag lovar att jag kommer att hålla mig inom dom ramarna.
Vad som är personligt är ju så att säga högst personligt. Att sex är stigmatiserat i din värld är ju tråkigt. Det skall ju inte behöva vara så. Sex är något som för de flesta är naturligt och något som man praktiserar mer eller mindre regelbundet. Som motion, att läsa eller resa. Så det är ju konstigt att vissa väljer att skambelägga sex. Trist.
Att jag sen tycker att det är roande att se reaktionerna här är väl mer att betrakta som ett intresse för socialpsykologi och analys av gruppbeteenden när en grupp individer som "snöar in" på något som man har gemensamt och helt plötsligt blir konfronterade med impulser och intryck som är "främmande för gruppen". Vi ser många sådana exempel i samhället. Alltifrån hur människor reagerar på invandring och nya kulturer till....ja er i dessa lektrådar. Det är ett intressant studieområde helt enkelt.
Så till din avslutande fråga. Vad som anses är lämpligt är ju enormt flytande. Det ansågs tidigare inte vara lämpligt med samkönade äktenskap eller förhållanden. Men idag? Det ansågs tidigare och fortfarande i många kulturer, inte vara lämpligt att kvinnor förvärvsarbetar. Men hos oss här i Europa, idag?
Avslutningsvis skall jag erkänna att jag först såg dessa lektrådar som häpnadsväckande barnsliga, vattniga och banala. Jag fascinerades av att en grupp (samma i alla) sitter och växlar meningslösheter med varandra. Det fanns absolut noll intressant i dom. Nu är jag mer road av att då och då flika in något som stör den bedövande och sömniga stämningen. Ungefär som att skaka buren lite.
Jag önskar dig en fortsatt glad påsk
Vet inte...dataspel kanske
Lättmjölk eller standardmjölk?
(@Nandez: Roligt att se dig igen! )
Homeland (fast det här var svårt val)
(rekommenderar Joker med Joaquin starkt. mycket bra film. finns som hyrfilm på de flesta streamsiter nu.).