• Tamla

Antingen eller!

En ny lektråd! Det kanske finns en likadan tråd sedan tidigare, men den har inte jag koll på.

Ställ två saker mot varandra som nästa i tråden ska välja mellan för att sedan själv ställa en ny fråga.

Jag börjar med:

Sommar eller vinter?

• Svar på tråden Antingen eller!
  • Hobgoblin

Faktiskt blyerts ... HB 0,7 om jag får välja
    Äppelmos eller jordgubbs-sylt till pannkisar??

• kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2019-11-11 02:24:15 följande:
    (@kokosnötmjölk: Göteborg är säkert fint det med...men Sthlm är min stad helt enkelt. Om man nu får säga så när man inte kommer från Sthlm stad utan typ Storsthlm...Norra Botkyrka.
    Förstår inte helt din poäng ang choklad. Du menar det inte är godis utan en egen kategori så att säga? Eller? :)
    Ja, klart man får tycka vad man vill Jag vet en ifrån en klass jag gick i som älskade sthlm och sa att det var hens stad - hen bor (bodde) på västkusten-ish! Så då tycker jag definitivt du kan säga att sthlm är din stad, betydligt närmare än härifrån är det ju i alla fall. Men... har du aldrig varit i Gbg? Och ja precis, choklad är inte godis utan en klass för sig - nämligen choklad. 
    Nandez skrev 2019-11-10 18:34:02 följande:
    Intressant smile1.gif
    Det var ett halvt ironiskt och halvt allvar, dvs inte 100% seriöst.  
  • kokosnötmjölk
    Nandez skrev 2019-11-14 21:38:38 följande:
    Jordgubbssylt

Riktig päls eller fuskpäls?
    Fuskpäls!! 

Visa känslor eller inte visa känslor? 
  • flygrl

Visa känslor

Stor eller liten biosalong?

(@kokosnötmjölk: Ha ha Norra Botkyrka kanske är ett litet pittoreskt fiskeläge i Bohuslän. Skämt åsido så bor jag i Storstockholm även om Norra Botkyrka är en egen kommun.

Nope, jag har inte vart i Gbg. Än. Men det kommer.

Och choklad är gott!

• flygrl

Roman

Traditionella sånger eller icke-traditionella sånger på Lucia?

• Hobgoblin

Just på Lucia, helst traditionella  ...
    Har väldigt svårt att se en rapande Lucia. Yo, look at my candels  .. typ
    Ostbågar eller chips??

Svar på tråden Antingen eller!