• linnea12533

Gnällig 7 månaders bebis

Fler som upplevt att bebisen blivit mer gråtig och gnällig runt 7 månader?

Enl en app jag har ska hon inte vara inne i något utvecklingssprång nu, men hon är så ledsen. Gnäller mest hela tiden. Vill helst bli buren. Lyfter jag inte upp henne övergår gnället till gråt. Hållt på så här nu de senaste dagarna.

Sover sämre än vanligt gör hon också. Vaken en gång i halvtimmen till en gång i timmen ungefär natten igenom.

• Svar på tråden Gnällig 7 månaders bebis
  • linnea12533

[quote=79861976][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2019-08-28 14:34:58 följande:[/quote-nick]Tänder på gång kanske?[/

Jo en tand har kommit. Men borde inte gnälligheten ge sig när tanden kommit fram i så fall?

• Jag är bara jag
    linnea12533 skrev 2019-08-28 16:07:47 följande:
    [quote=79861976][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2019-08-28 14:34:58 följande:[/quote-nick]Tänder på gång kanske?[/

Jo en tand har kommit. Men borde inte gnälligheten ge sig när tanden kommit fram i så fall?
    Kan sitta i ett tag enligt min erfarenhet. Annars är det nog bara en fas. De avlöser varann med jämna mellanrum.
  • Mammaheltid

Jo min bebis vart så. Kom 2 tänder på en gång (två nedre). Efter ca 1 mån kom en övre hörntand! Sedan den andra straxt därpå.

Kanske en till tand på gång?

• Bertram

Garanterat tänder. Lär vara fler på gång. Min fick 7 respektive 8 st tänder samtidigt! Vi höll på att bli totalt galna.

Svar på tråden Gnällig 7 månaders bebis