Sömnhjälp 2-månaders
Vår dotter är nu 2 månader.
Hon äter endast ersättning, 150 ml ca var 4:e timma. Magen är bra och hon är pigg.
Sover oftast hela natten utan att äta och vaknar ca 07.00. Händer ibland att hon äter runt 05.00 men då sover hon oftast till 9-tiden.
Men sömnen dagtid är ett bekymmer. Hon kan max vara vaken 1,5 timme. Sen tar det oftast 15-45 minuter innan hon somnar. Vilket hon ENDAST gör om jag bär runt på henne och nästan håller fast henne i famnen så hon inte kan sprattla runt. Går det längre tid som hon är vaken blir hon direkt övertrött och det kan ta upp till 1,5 timme innan hon somnar. Sen sover hon max 30 min per gång. Men oftast kortare än så.
På kvällen tar det ca 2,5 timme att söva henne.
Idag har jag lagt ner henne där hon ska sova 15 ggr men hon vaknar varje gång och skriker rakt ut. Det går inte att söva henne där hon ska sova heller. Känns som att hon aldrig riktigt somnat till. Inte när hon sover på mig ens.
Hon skriker som en galning i både vagnen och bilen så det fungerar inte. Bärsele fungerar bra men bara så länge jag rör mig och både går och gungar.
Hon sover trots alla rekommendationer oftast på mage. Vägrar allt annat helt.
Har ni några tips? Förstår att hon fortfarande är så liten och att vi ska vara glada att vi får sova så bra på natten men det känns som att jag inte gör annat än söver henne.
Kan detta sätt att somna påverka hur det kommer bli längre fram? Kommer inte orka bära henne i evigheter.