• Anatomy

Somnar bara hos mamma.

Vår dotter på 2 månader vägrar sövas av någon annan än mig (mamma).

Vi har bara gett ersättning, vi gör hälften av allt med henne men så fort hon blir trött duger verkligen inte pappa. Han blir nedstämd av detta. Hon blir lätt övertrött så jag kan inte vara borta mer än max 1,5 timme om jag lämnat henne nyvaken.

Vi kan inte ha barnvakt då mormor/morfar inte heller kan söva henne. Hon hatar att ligga i vagnen, hatar bilstolen. Det enda som har fungerat är om pappan tar på sig bärsele. Men han kan sen inte lägga ner henne så det går inte för mer än någon timme.

Han ska snart resa bort en vecka på jobb och jag är orolig att det kommer gå ännu sämre efter det.

Har någon varit med om samma och gjort något som fungerat?

• Svar på tråden Somnar bara hos mamma.
  • lövet2

Ja, vi har låtit barnet växa till sig. Rätt vad det är har det kommit en period då bara pappa duger. Sedan blir det mamma igen. Det växlar i olika åldrar.

21/8: Antal besök: 88000
  • Bubbel85

Håller med ovanstående. Håll ut! Hon är bara två månader men har legat i din mage i 9 månader. Hur vi är vrider på det har mamman försprång här. Förstår att det är jättejobbigt för dig men håll ut!

• klaroz

Hej! Inte exakt samma, men har en unge nu 8 månader, som slutade somna i vagn och bilstol vid tre månader (från supersäker metod) Innan det funkade även både amning och guppande/sele, men efter tre månader har det varit de enda sätten. Han har också vägrat ersättning. Min partner har inte kunnat vara själv med honom längre perioder pga matningen, men har kunnat söva i sele. Har också varit knepigt att lägga ner men vi har fått testa, ta upp söva om, testa lägga ner igen osv. Men dagtid sitter vi ofta med honom i selen i fåtölj eller soffa eller går promenader. Det har nästan varit mer tufft för mig för min kropp var så svag efter graviditeten men har långsamt byggt upp den och bära det hjälper det även om det tar tid.

Ingen hjälp kanske för dig, men en till här som har ett barn som vill vara nära hela tiden, och då har det varit att gilla läget!

Svar på tråden Somnar bara hos mamma.