• Gameofthrones123

Blöder sen 2/12 vecka, gravid v 7

Jag har googlat så himla mycket men hittar ingen som varit med om ungefär samma. Det började med bruna flytningar som varade i 5 dagar, vi hade sex och dagen efter började det med färskt blod. Det har ökat successivt så för drygt en vecka sen fick jag börja med binda men nu har det inte ökat mer. Det är ungefär som mens, värk och små koagel till och från. Var på vul i tisdags? Då 6+3 och embryot är kvar. Kunde dock inte se hjärtslag men det va tydligen inget ovanligt. Blödningen kommer från livmodern men vet inte mer än så... har någon varit med om liknande ? Hur gick det?

• Svar på tråden Blöder sen 2/12 vecka, gravid v 7
  • Ebo88

Jag har blött i 3 graviditeter utav 4.

1a blödde jag inte.

2a började jag blöda i v.5+6. Kom klumpar och fick ha binda. Fram till v.12 så blödde jag lite då och då/ hade rosa flytningar dagar i sträck och ibland var det uppehåll bara för att återigen starta på nytt. Vaginalt ultraljud visade i 6+1 en blödning i livmodern men även ett tickande hjärta. Efter v.12 så tog det slut.

Vi förlorade dessvärre barnet i v.25 men det hade ingenting med blödningarna att göra !!

3e så började jag få rosa flytningar i v.5+5 som ökade i mängd för varje dag och efter 2 veckor övergick det till blödningar. Jag hade ett ma i v.8+2. Der hade avstannat i v.5+5 men kom inte ut förrän i v.8+2.

Nu är jag gravid i v.21+0 och hade rosa flytningar från v.7+0-v.11+3.

Varje gång jag har blött/haft flytningar så har jag haft svag mensvärk och haft ont i ryggen.

Men när jag hade missfallet så kände jag i kroppen att något var fel och några dagar innan själva missfallet så fick jag mer ont.

• Gameofthrones123

Jag beklagar :( . Ja det kan verkligen vara vilket som, ska på nytt vul på tisdag. Så får vi se on hjärtat slår eller inte, att inte veta är det värsta...

• Ebo88
    Gameofthrones123 skrev 2019-09-05 12:29:09 följande:

Jag beklagar :( . Ja det kan verkligen vara vilket som, ska på nytt vul på tisdag. Så får vi se on hjärtat slår eller inte, att inte veta är det värsta...

Tack.

Förstår dig helt och hållet.

Helst vill man ha bekräftelse från start hur utgångspunkten kommer att bli. Det blir så mentalt påverkat och logiska tankar fungerar liksom inte.

Hoppas vul visar på en ljuvlig graviditet och att allt går bra för er
  • Gameofthrones123

Idag skulle jag gått in i vecka 8 men som jag egentligen redan hade på känn så fanns det inget liv i min mage. Idag kom allt ut, inga tvivel på vad det var för klump då jag tydligt såg en intakt fostersäck...

• Anonym (Gravid?)

Jag började få flytningar i fredags kväll o började med blödningar i lördags kväll. Blödningarna är typ som mens fast det blöder mindre. Har kommit lite koagler o någon blodklump. Är gravid i v. 5. Skulle haft mens just nu om jag inte varit gravid. Tror ni det är missfall?

• Gameofthrones123
    Anonym (Gravid?) skrev 2019-09-10 14:29:37 följande:

Jag började få flytningar i fredags kväll o började med blödningar i lördags kväll. Blödningarna är typ som mens fast det blöder mindre. Har kommit lite koagler o någon blodklump. Är gravid i v. 5. Skulle haft mens just nu om jag inte varit gravid. Tror ni det är missfall?

Det behöver inte vara missfall, vissa får mensliknande blödning ändå.. har du graviditetssymtom kvar så är det ett gott tecken men det finns tyvärr inget att göra förutom att avvakta.
  • Anonym (Gravid?)

Det slutade blöda igår igen. Känns som jag har gravid symtom ibland men vet inte om det bara är som det känns.

• Anonym (...)
    Anonym (Gravid?) skrev 2019-09-12 19:53:25 följande:

Det slutade blöda igår igen. Känns som jag har gravid symtom ibland men vet inte om det bara är som det känns.

Avvakta och ta om gravtest. Så tidigt syns ofta inget på VUL ändå :/
Svar på tråden Blöder sen 2/12 vecka, gravid v 7