Dejta på distans ångest
Hej! Träffade en tjej i sommras under semestern på en dejtingapp och vi bestämde träff i en främmande stad för oss båda. Tycker vi klickade rätt bra på första dejten så jag bjöd henne att komma hem till mig när det passar. Hon var med på det och ville gärna träffa mig igen men det visade sig att vi bor i olika städer långt ifrån varandra ( ca 45 mil ) så vi höll kontakten på telefon och facetimeade flera tillfällen tills hon äntligen kom hem till mig vilket dröjde ungefär 6 veckor efter första dejten. Hon stannade hos mig 4 dagar och det var nog bland de roligaste dagarna i mitt liv och vi klickade återigen väldigt bra! När hon skulle åka hem så pratade vi lite hur vi skulle göra och båda sa att det kändes bra mellan oss så vi skulle prova hur det går med att träffas på distans. Hon sa att hon redan längtar till nästa gång vi ses och att vi får styra ihop nästa träff omgående. Nu har det gått flera dagar sen vi träffades och varje gång jag skriver så verkar hon knappt vilja skriva och svarar bara med korta ord och inga motfrågor. Och när jag då tar upp ämnet om att ses igen så säger hon bara att hon inte vet hur det ser ut under dessa veckor som jag föreslagit. Och jag känner att om man precis träffat en ny person som man tycker om så gör man väl allt för att träffa den igen eller? Hon har haft mycket att göra i livet med studier och sånt under dessa dagar som hon varit lite frånvarande så har kanske något med det att göra att hon inte skriver som hon brukar göra? Hon har liksom nästan alltid skrivit och frågat hur jag mår och sånt varje dag men ingenting sånt har jag fått nu under dessa dagar vi varit isär.
Vad tror ni här? Är det jag som nojjar eller kan det vara så att hon redan tappat intresse för mig även om hon sa att hon tyckte om mig jättemycket för bara några dagar sedan? Ska jag avvakta med att skriva först till henne kanske?