Förstoppad 6-månaders, helt desperat
Är helt desperat efter tips och råd!
Har en 6-månaders som nyligen konstaterats förstoppad, men vi får ingen hjälp och han sover helt uselt sen födelsen. Han har varit jättegasig hela livet och jag har uteslutit mjölkprotein i två omgående, ca 6 v åt gången utan jättestor effekt. Har alltid haft svårt att bajsa, har fått krysta mkt och vi har använt fispipar för att hjälpa honom. Initialt i livet vaknade han och ammade ungefär varannan timme, men då somnade han snabbt om så det var ändå acceptabelt. Men nu vaknar han lika ofta, om inte oftare, är jättemissnöjd, slänger sig hit och dit och försöker prutta utan effekt. Inatt barn han tex vaken mellan 2-4 förutom de 6 gånger som han ockaå ammade. Jag håller på att gå itu, får ta alla nätter och kan inte sova igen något på dagarna. Vi har också en treåring i trotsåldern som gör att jag kroknar snart. Min sambo är en klassisk man som inte tror på någon typ av allergi eller dylikt...han gav tex barnet fil som smakis medan jag uteslöt mjölk. Vi har ett uselt förhållande dessutom.
Nu har vi fått rådet att ge klyx dagligen plus movicol, men sonen har ändå inte bajsat själv mer än tre gånger på 1,5 mån. Ger minimalt med smakisar för att han inte ska bli mer förstoppad, men inget vi gör verkar funka. Vi klr fispipar, magläge, roterande jävla babysitter, allt. Har försökt ge ersättning till kvällen om han nu egentligen är hungrig, men han blir bara sämre. Jag är desperat efter hjälp, men ingen tar mig på allvar. Sitter här och gråter medan jag skriver.. snälla, finns det någon som varit med om liknande? Vad gjorde ni och varför hade er bebis problem?