Desperation skrev 2019-09-14 18:53:40 följande:
Tack för svar!
Magmassage funkar ej, enbart sämre av både katrinplommon och ersättning. Minifom har jag kört i 6 månader, blir katastrof om jag försöker sluta. Magdroppar osv osv funkar inte. Tro mig, jag har försökt hela arsenalen. Treåringen vad kolikbarn så jag började med allt tidigt när jag förstod att han hade magknip. Hade dock föredragit kolik 10000 ggr över detta.
Det stämmer att ammande barn kan ha 10-14 dgr mellan avföringarna OM de är besvärsfria. Det är inte han. Och jag kan inte låta bli att klyxa honom, det lagras ju på avföring när han inte får ut det, och det stör i sig tarmens motilitet.
Och jag är lugn, men otroligt less, trött och utmattad av hela situationen, plus att jag inte får något som helst stöd av min sambo.
Oj din stackare!
Jag hittade en annan sida med eventuella hemkurer som du kan prova
? Grönsaker som morötter, broccoli, blomkål, bönor och ärtor
? Frukt, särskilt katrinplommon, fikon, aprikoser och päron
? Fullkornsprodukter som fullkornspasta
? Grovt bröd
? Grova gryner som havre, vetekli och hela linfrön
? Messmör
mama.nu/barn-baby/barnhalsa/forstoppning-hos-barn-tips-som-hjalper/
Misstänker att du provat det mesta men skriver det jag kommer på ok?
Magmassage, långsamt och med bara ytterst lite tryck i klockans riktning över magen och växla sedan till att föra benen upp och ned mot bröstet ett antal gånger.
Kan han ställa sig upp från sittande med din hjälp? Du kan prova det för rörelse brukar ju hjälpa större barn och vuxna.
Vilken slags mat brukar han få? Amning? Ersättning? Vår äldsta dotter fick nan sensitive och det hjälpte mycket. Mjölk? Kan han vara överkänslig? Gluten? Får han i sig något som är gluten? Har ni några magsjukdomar i släkten?
Kan du ringa 1177 och fråga ifall det skulle vara farligt för bebisen att inte ge klyx utan försöka härda ut en gång utan att ge honom?